پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنسرت احسان خواجه‌امیری که قرار بود هشتم و نهم تیر در شهرستان نور برگزار شود؛ لغو شد.

به گزارش همشهری آنلاین روزنامه شرق در توضیح این خبر نوشت

مسوولان محلی شهرستان نور با این استدلال که محل حضور و نشستن آقایان و خانم‌ها باید کاملا جدا از یکدیگر باشد، این کنسرت را منتفی کردند.

این کنسرت که بنا بر اعلام برگزارکنندگان و طبق مجوز دریافتی قرار بود هشتم و نهم تیر در این شهرستان برگزار شود، بنابر درخواست مسوولان محلی مبنی بر تفکیک‌های جنسیتی منتفی شد.

تفکیک جنسیتی در حالی در سالن‌های موسیقی مشاهده می‌شود که رییس‌دفتر موسیقی وزارت ارشاد به‌رغم تماس‌های مکرر خبرنگار شرق در دسترس نبود و تلفنش تنها آهنگ پیشواز سمفونی شماره 40 موتزارت را به تماس‌گیرنده پیشکش می‌کرد.

احسان خواجه‌امیری، خواننده هم که تمایل چندانی به گفت‌وگو در این زمینه نداشت، تنها به ذکر این جمله بسنده کرد: نباید خانواده‌ها را در کنسرت‌ها از یکدیگر جدا کنیم و من قطعا در چنین کنسرتی شرکت نخواهم کرد.

در همین حال، رهبر ارکستر احسان خواجه‌ امیری در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این خبر گفت: پس از اعلام این موضوع از سوی مسوولان شهرستان نور، تصمیم گرفتیم این کنسرت اصلا برگزار نشود.

این چندمین نمونه از برخورد سلیقه‌ای مسوولان محلی برخی شهرستان‌ها با گروه‌های موسیقی است؛ از لغو کنسرت همایون شجریان در تبریز و کنسرت گیتارنوازی یک گروه موسیقی در بوشهر گرفته تا جلوگیری از کنسرت بداهه‌نوازی حسین علیزاده و «پژمان حدادی» در نیشابور.

بهانه لغو آن کنسرت‌ها البته تفکیک جنسیتی نبود و به نظر می‌رسد این رویکرد تازه قرار است به روال کنسرت‌ها تبدیل شود. هفته قبل هم کنسرت محسن یگانه گرفتار این مساله شد. قرار بود روزهای31 خرداد و اول تیرماه این خواننده در شهرستان بجنورد روی صحنه برود که کنسرتش لغو شد. در این میان استدلال مقامات فرمانداری این شهر درباره لغو این کنسرت جالب توجه است؛ فرمانداری بجنورد طی نامه‌ای به اداره ارشاد این شهر عنوان کرده بود به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب، با برگزاری این کنسرت موافقت نشده.

به گفته مقامات این شهر، این زیرساخت‌ها می‌توانند مفاهیم مختلفی را در بر داشته باشد؛ هم بحث عدم وجود سالن مناسب و هم بحث‌های سیاسی – فرهنگی که به نوعی در این ماجرا دخیل هستند. گ

در هر حال این پرسش به ذهن می‌رسد که تکلیف خانواده‌های حاضر در این کنسرت‌ها چیست؟ خانواده‌هایی که از حداقل امکانات برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت برخوردارند آیا از این به بعد باید پا به سالنی بگذارند که پدر در یک‌سو و مادر در سوی دیگر سالن، دل به نغمه‌ها بسپارند؟!

کد خبر 175507
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز