همشهری آنلاین: رئیس سازمان ورزش شهرداری با دعوت از شهروندان تهرانی برای حضور در جشنواره تابستانه ورزشی پارک فدک در منطقه 8 گفت: برنامه‌ها و امکاناتی بسیاری خوبی برای سپری کردن یک روز پرنشاط در این جشنواره تدارک دیده شده است.

به گزارش همشهری آنلاین سید محمد حاج آقامیر با اشاره به کیفیت برگزاری جشنواره تابستانه در پارک فدک گفت: این اولین بار بود که جشنواره‌ای با این کیفیت و در این حد و اندازه در منطقه 8 برگزار شد و این مسئله باعث رضایتمندی است.

وی با تاکید بر مغتنم دانستن زمان برگزاری جشنواره در آستانه اعیاد شعبانیه افزود: زمینه‌سازی برای برگزاری جشن‌های ماه شعبان باید از قبل انجام شود تا کودکان و نوجوانان با شرکت در این جشنها با فرهنگ انتظار و مهدویت آشنا شوند و از آن‌ لذت ببرند.

رییس سازمان ورزش شهرداری اضافه کرد: نباید با رویکردی یک بعدی به این مسئله پرداخت. تمام ابعاد انتظار باید در بستر گروه‌های سنی مختلف مطرح شود تا این فرهنگ در همه بخش‌های جامعه فراگیر شود.

جشنواره نمود فعالیت‌های ورزشی منطقه است

حامد عبداللهی، معاون فرهنگی- اجتماعی شهرداری منطقه 8 نیز با اشاره به تلاش انجام شده برای جلب رضایت اهالی منطقه گفت: اگر درک و ارزش مردم منطقه 8 را در نظر بگیریم می‌بینیم که تلاش زیادی برای جلب رضایت آن‌ها لازم است اما به هر حال ما در حد وسع خودمان تلاش کردیم و می‌توان گفت نسبت به خیلی از مناطق در برگزاری این جشنواره موفق عمل کردیم.

عبداللهی با بیان اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی تاثیرات گوناگونی به دنبال دارد افزود: بخشی از این تاثیرات، مربوط به پرکردن اوقات فراغت اهالی است. با شروع فصل تابستان این وظیفه ماست که فضای لازم را برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان مهیا کنیم.

وی اضافه کرد: پرداختن به ورزش، بخش دیگری از تاثیرات این جشنواره است. اهالی با شرکت در این جشنواره با جزییات رشته‌های مختلف ورزشی آشنا می‌شوند و این می‌تواند اولین گام برای علاقه‌مند شدن به آن رشته باشد.

عبداللهی با اشاره به تاثیر مثبت حضور خانواده‌ها در این جشنواره بیان کرد: حضور خانواده‌ها در این فضا باعث می‌شود زمینه‌های بزهکاری از بین برود و این مسئله تاثیر روانی مثبتی بر مردم می‌گذارد. البته این تنها فعالیت ما در حوزه ورزش نیست اما برنامه‌ای است که نمود بیشتری در نظر مردم دارد. در طول سال هم برنامه‌های ورزشی در قالب مسابقات مختلف پیگیری می‌شود.

ورزش را به سبد خانوار می‌آوریم

علی اکبر هدهدی، رییس اداره ورزش شهرداری منطقه 8 نیز با اشاره به تنوع غرفه‌های موجود در جشنواره تابستانه گفت: تابستان شروع شده است و ما تلاش می‌کنیم با پاسخگویی به نیازهای ورزشی شهروندان در اوقات فراغت، ورزش را به سبد خانوار بیاوریم. امسال که جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار شده شاهداستقبال بیشتری از سوی اهالی بوده‌ایم. برگزاری چنین برنامه‌هایی در بوستان‌ها باعث ایجاد انگیزه در مردم می‌شود تا همراه با خانواده در این برنامه‌ها شرکت کنند و هر کدام مطابق با سلیقه خودشان، هم ورزش کنند و هم سرگرم شوند. به این ترتیب آن روز برایشان تبدیل به یک روز خوب می‌شود.

هدهدی اضافه کرد: اگر چنین برنامه‌هایی تداوم داشته باشد، ورزش کردن به یک عادت برای شهروندان تبدیل می‌شود و این خود مردم هستند که برای رفع نیازهایشان به طرف ورزش کشیده می‌شوند.

وی با اشاره به تنوع رشته‌های موجود در جشنواره بیان کرد: 18 رشته ورزشی برای این جشنواره در نظر گرفته شد تا تنوع رشته‌ها برای شرکت‌کنندگان رضایت‌بخش باشد. همچنین برای حضور پررنگ بانوان در جشنواره، رشته‌های متنوعی به آنها اختصاص داده شد.

کد خبر 176102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز