خبر: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به ایسنا گفت: مردودی‌های اول راهنمایی تعیین تکلیف می‌شوند و تراکم کلاس‌های ابتدایی نیز از 35به 32نفر کاهش می‌یابد.

فاطمه قربان در پاسخ به این سؤال که با استقرار پایه ششم از سال تحصیلی 92-91 و لزوم تأمین فضای مورد نیاز آیا کلاس‌های اختصاص داده شده به پیش‌دبستانی حذف خواهند شد و آیا با این کار پوشش پیش‌دبستانی کاهش می‌یابد؟ خاطرنشان کرد: مدارس برای تأمین فضای مورد نیاز حق تعطیلی پیش‌دبستانی را ندارند بلکه با جابه‌جایی فضاها یا استفاده از فضاها در نوبت دوم، همچنان باید شرایط حضور نونهالان در فرایند پیش‌دبستانی را فراهم کنند.

نکته: تا‌کنون وزیر آموزش و پرورش و معاونان این وزارتخانه بارها اعلام کرده‌اند که تأمین فضای مورد نیاز برای تشکیل کلاس‌های پایه ششم ابتدایی اولویت نخست مسئولان است و دوره پیش‌دبستانی به سازمان مدارس غیردولتی واگذار شده است. چندی پیش هم مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به مهر اعلام کرد: با توجه به سخنان صریح وزیر آموزش و پرورش، دوره پیش‌دبستانی تنها مختص مدارس غیردولتی است.

ابوطالب حافظی افزود: مراکز پیش‌دبستانی تنها به‌صورت غیردولتی به ارائه خدمات می‌پردازند و هیچ مرکز پیش‌دبستانی دولتی وجود ندارد.با توجه به سخنان معاون وزیر و مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی این پرسش مطرح می‌شود که آیا مراکز پیش‌دبستانی دولتی اولویت دارند یا پایه ششم ابتدایی؟ اصولا مگر پیش‌دبستانی دولتی هم داریم؟ البته نکته ظریفی همچنان در اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش وجود دارد و آن اینکه معاونان وزیر اخبار حوزه‌های کاری یکدیگر را اعلام کنند.

کد خبر 176681
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز