همشهری آنلاین: ماجرای گم شدن یک شبه 200 تن مرغ کشتار در اصفهان خود پاسخی است برای کسانی که وقتی به استقبال خرید مرغ 4700 تومانی می‌روند با صف‌های پرازدحام روبرو می‌شوند و در حالی که دولت از مرغ 4700 تومانی صحبت می‌کند، آن طرف بازار مرغ هشت هزار تومانی به فروش می‌رسد.

«علی ایرانپور» نماینده مردم مبارکه در گفتگو با همشهری آنلاین در این باره گفت: شب قبل از اولین روزی که قرار بود مرغ با قیمت کیلویی 4700 تومان در استان اصفهان توزیع شود، 500 تن مرغ در کشتارگاه‌های استان اصفهان کشتار شده بود. فردای آن شب، شاهد صف‌های عریض و طویل در بازار بودیم. برای خود من این سوال مطرح بود که با توجه به این حجم کشتار (500 تن در یک شب) نباید این قدر شلوغ باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی موضوع را پیگیری کردیم، متوجه شدم نزدیک 200 تن از این مرغ‌های گرم اصلاً وارد بازار نشده است. این 200 تن مرغ را نگه داشته بودند و فردایش با قیمت کیلویی 8 هزار تومان در بازار فروختند.

این نماینده مجلس نهم، ماجراهایی نظیر آنچه درباره 200 تن مرغ کشتار در استان اصفهان روی داده است را ناشی از ضعف نظارت دانست و درباره عوامل این ماجرا گفت: یک سری واسطه هستند که مرغ را از مرغدار می‌گیرند، در کشتارگاه کشتار می‌کنند و خودشان توزیع می‌کنند. البته ممکن است برخی کشتارگاه‌ها هم در این رخداد نقش داشته باشند. هم واسطه‌ها در این حوزه نقش دارند و هم امکان دارد کشتارگاه نقش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: چطور سازمان صنعت، معدن و تجارت نتوانسته بود از همان شب قبل، بازار و محل‌های توزیع و میزان مرغ گرمی که قرار بود توزیع شود را کنترل کند.

کد خبر 177782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز