همشهری آنلاین: سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور از طراحی سامانه مجازی انتخاب رشته در کنکور 91 خبر داد و گفت: این سامانه با هدف کمک به انتخاب رشته مجازین کنکور همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور در نیمه مرداد ماه فعال خواهد شد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی کنکور برای انتخاب رشته آزمون سراسری 91 همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور و مهلت انتخاب رشته مجازین کنکور از طریق سایت سازمان سنجش فعال می‌شود، گفت: این نرم‌افزار با هدف تسهیل انتخاب رشته، حداکثر بین 250 تا 300 کدرشته با شانس قبولی بالا را به مجازین پیشنهاد می‌کند.

رییس سازمان سنجش با اشاره به نحوه ورود به سایت سازمان سنجش برای استفاده از این نرم افزار، اظهارکرد: داوطلبان برای ورود به این سامانه به اطلاعات کارنامه، اطلاعات محرمانه کارت اعتباری، مشخصات داوطلبی و یا پرونده و کد رهگیری احتیاج دارند و زمانی که داوطلب برای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته به سایت مراجعه کند، حدود 250 تا 300 کد رشته به صورت پیشنهادی دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه کلیه مجازین کنکور با پرداخت هزینه‌ای می‌توانند از تسهیلات فراهم شده برای انتخاب رشته آگاهانه استفاده کنند، افزود: در واقع می‌توان این ادعا را کرد که این سیستم که در جهت راهنمای انتخاب رشته راه‌اندازی شده، دقیق‌ترین راهنما در کشور است، چرا که با استفاده از همه اطلاعات موجود و مرتبط با داوطلب و آشنایی با ضوابط کامل راهنمایی می‌کند.

سرپرست سازمان سنجش در خاتمه با بیان اینکه داوطلبان باید براساس علاقه، رغبت، هوش و استعداد، ‌اهداف و انگیزه خود برای آینده، ‌توانایی و مهارتها و ویژگی‌های شخصیتی خود اقدام به انتخاب رشته آگاهانه کنند، خطاب به کنکوریها توصیه می‌کند که انتخاب رشته مجازی می‌تواند در انتخاب رشته صحیح کمک مناسبی برای داوطلبان باشد.

کد خبر 177949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز