همشهری آنلاین: اولین مسجد پیروان مکتب اهل بیت(ع) به همت شیعیان لبنانی، آسیایی و ایرانی در زیمبابوه افتتاح شد.

مسجد

به گزارش خبرگزاری مهر، این مسجد که متعلق به بنیاد اهل البیت (ع) می‌باشد به همت شیعیان لبنانی، آسیایی، ایرانی و تحت نظارت و مدیریت نماینده مجمع جهانی اهل البیت(ع) در زیمباوه و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شد.

مراسم افتتاحیه که با حضور مراکز اسلامی و ملیت‌های مختلف، گروهی از سفیران کشور‌های اسلامی از جمله اندونزی، مالزی و پاکستان برگزار شد، در ابتدا سیدعباس تقوی عضو هیئت امنای بنیاد اهل البیت(ع) از زحمات و تلاش‌های رایزنی فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی ایران و دیگر خیرین که برای ساخت مسجد مساعدت نمودند تشکر نمود.

حجت الاسلام دکتر مسعود پور معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با قرائت آیه مبارکه اول بیت وضع للناس ببکه مبارکه گفت: اولین خانه‌ای که در روی زمین ساخته شد خانه خدا بوده و مسجد محل و جایگاه عبادت، خلوص، معنویت و امنیت برای همه جامعه بوده است.

معاون وزیر در ادامه به نقش مسجد در ترویج اسلام گفت: اسلام در اروپا و آفریقا از طریق مساجد رشد نموده است و دشمنان اسلام هر زمان که قصد تضعیف و ضربه زدن به اسلام را داشته اند اول به مسجد حمله و ضربه زده اند که نمونه های از آن را در تاریخ اروپا و آفریقا شاهد بوده و هستیم.

حجت الاسلام سید مرتضی مرتضی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل البیت (ع) و رئیس مرکز اسلامی کنیا در سخنانی به آیه مبارکه «انما یعمر مساجد ا...» اشاره کرد و گفت: تعمیر مساجد به حضور معنوی و احیاء شعائر دینی است.

اسدی موحد رایزن فرهنگی ایران و نماینده مجمع جهانی اهل البیت(ع) نیز با تلاوت آیه مبارکه قرآن انّ المساجد لله فلا تدعو مع ا... احدا گفت: مسجد آل محمد (ص) که امروز شاهد افتتاح آن هستیم متعلق به تمام مسلمانان است و مسجد آل محمد (ص) در حراره نمونه وحدت بین تمام گروه‌های اسلامی است.

وی افزود: امام خمینی (ره) معمار وحدت و انسجام بین مسلمانان است و مساجد باید نقطه وصل و وحدت باشند.

کد خبر 178524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز