همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته مجازی کنکور از 9 مرداد، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری 91 خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نرم افزار انتخاب رشته کنکور گفت: این نرم افزار امکان انتخاب رشته براساس اطلاعات آزمون سراسری سال 90 را فراهم می‌کند که کلیه داوطلبان مجاز می‌تواند قبل از انتخاب رشته اصلی با وارد کردن برخی از اطلاعات آزمونی خود در این نرم افزار، شانس قبولی را براساس انتخاب‌های داوطلبان سال قبل مشاهده نموده و از آن در انتخاب رشته اصلی خود استفاده کنند.

وی همچنین از انتشار ویژه نامه انتخاب رشته آزمون سراسری سال تحصیلی 91 خبر داد و اظهار کرد: این ویژه‌نامه که از طریق هفته نامه "پیک سنجش" روز دوشنبه 9 مرداد ماه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، توصیه‌ها، راهنمایی‌ها و نکات ضروری برای انتخاب رشته ذکر شده است.

توکلی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ضرورت دارد پیش از انتخاب رشته از طریق دفترچه راهنمایی که پیش از انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش و متعاقب آن از طریق باجه‌های پستی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد با نحوه انتخاب رشته‌ آشنا شوند.

وی درباره جزئیات دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته کنکور گفت: این دفترچه‌ها در سه نوع مختلف برای داوطلبان گروه آزمایشی «علوم ریاضی و فنی و هنر و زبان‌های خارجی»، «علوم تجربی و هنر و زبان‌های خارجی» و «علوم انسانی و هنر و زبان‌های خارجی» منتشر خواهد شد.

نتایج اولیه کنکور تا 15 مرداد ماه منتشر خواهد شد.

کد خبر 179041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز