گروه حوادث: مردی که با معرفی خود به‌عنوان مأمور کمیته امداد به سراغ افراد سالخورده می‌رفت و بعد از بیهوش‌کردن آنها دست به سرقت اموالشان می‌زد، به اتهام قتل پنج نفر به دار مجازات آویخته خواهد شد.

جنایات‌ این مرد شیاد از چند‌ماه پیش آغاز شد. او درحالی‌که ظرف غذای آغشته به مواد بیهوشی در دست داشت به سراغ افراد پیر و سالخورده در شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی و غربی می‌رفت و خود را مأمور کمیته امداد جا می‌زد. سپس وارد خانه طعمه‌هایش می‌شد و با ادعای اینکه قصد کمک به آنها را دارد، به این افراد غذای مسموم تعارف می‌کرد. مالباخته‌ها نیز بعد از خوردن غذای مسموم، بیهوش می‌شدند که متهم دست به سرقت اموال آنها می‌زد و پا به فرار می‌گذاشت.

با افزایش سرقت‌هایی که این مرد در شهرهای مختلف غرب کشور انجام داده بود، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری او آغاز شد. درحالی‌که بررسی‌ها برای شناسایی مأمور قلابی کمیته امداد ادامه داشت، مأموران متوجه شدند که برخی از طعمه‌های این مرد به‌علت شدت مسمومیت جان خود را از دست داده‌اند. تحقیقات نشان می‌داد که پنج زن و مرد سالخورده بعد از اینکه طعمه مرد سارق قرار گرفته بودند، به‌دلیل دز بالای دارویی که در غذایشان بود به کما رفته و بعد از مدتی جانشان را از دست داده بودند.

درحالی‌که پرونده مرد سارق رنگ و بویی جنایی گرفته بود، تیم‌های ویژه پلیس برای دستگیری او وارد عمل شدند و در بررسی‌ها مشخص شد که تمامی سرقت‌ها و جنایت‌ها از سوی یک نفر صورت گرفته است. مأموران با چهره‌نگاری از متهم و انجام تحقیقات تخصصی، سرانجام موفق شدند متهم را شناسایی و بعد از چند‌ماه فعالیت مجرمانه، او را در شهرستان میاندوآب دستگیر کنند. متهم پس از اعتراف به ده‌ها فقره سرقت از افراد سالخورده با استفاده از غذای مسموم و قتل پنج نفر از آنها، از سوی دادسرای این شهر مجرم شناخته شد و پرونده‌اش برای محاکمه به دادگاه کیفری استان آذربایجان غربی فرستاده شد.

متهم در دادگاه به جرائم خود اعتراف کرد و در پایان از سوی قضات به قصاص نفس محکوم شد. این حکم به شعبه 15دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان نیز بعد از بررسی‌های لازم، حکم را تأیید کردند و به این ترتیب قاتل سریالی در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

قاضی موسی قربانی، مستشار شعبه 15دیوان‌عالی کشور با بیان این خبر گفت: نکته حائز اهمیت این پرونده این بود که متهم در بازجویی‌ها درخصوص شگردش برای سرقت‌ها گفته بود: یک نفر به من یاد داد که اگر می‌خواهی پولدار شوی با استفاده از قرص خواب‌آور که مصرف زیاد آن باعث بیهوشی می‌شود افراد را بیهوش و پول و جواهرات آنان را سرقت کن و من هم این نقشه را عملی کردم. من داروی خواب‌آور را در غذا یا شیر می‌ریختم و به سراغ افراد سالخورده می‌رفتم اما در اکثر سرقت‌های انجام شده فقط 50و100هزار تومان و گاهی هم یک انگشتر گیرم می‌آمد. با تأیید حکم قصاص مرد جنایتکار، وی به‌زودی به دار مجازات آویخته خواهد شد.

کد خبر 179080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز