همشهری آنلاین- ندا شریف: از روغن زیتون به عنوان نرم‌کننده مو، کرم اصلاح، برای تمیز کردن رنگ، پولیش مبلمان، حفظ وسایل بیس‌بال و و رفع آکنه استفاده کنید.

7 کاربرد روغن زیتون در خانه‌داری

1- نرم‌کننده مو

اگر موهای شما خشک و شکننده است، ½ پیمانه روغن زیتون را بعد از گرم کردن به موهای خود بمالید. موها را با نایلون و یک حوله بپوشانید و بعد از 45 دقیقه با شامپو شسته، آبکشی نمایید.

2- رفع آکنه

4 قاشق غذاخوری نمک را با 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. آن را روی دست و انگشت‌ها ریخته، روی صورت بمالید. بعد از 1 یا دو دقیقه با آب گرم و صابون بشویید.

هفته اول هر روز و بعد 2 یا 3 بار در هفته از آن استفاده و متوجه تاثیر آن شوید. نمک به لایه‌برداری و روغن زیتون به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

3- جایگزینی برای کرم اصلاح

در صورت تمام شدن کرم اصلاح، به جای صابون از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون باعث سهولت کار و آبرسانی به پوست می‌شود.

4- تمیز کردن دست‌های روغنیروغن زیتون

برای پاک کردن روغن ماشین یا رنگ از دستان خود، 1 قاشق چای‌خوری روغن زیتون و 1 قاشق چای‌خوری نمک یا شکر را مخلوط و چند دقیقه به کف دست و انگشتان خود بمالید سپس با آب و صابون بشویید. این کار موجب تمیزی و لطافت دست‌ها می‌شود.

5- پاک کردن رنگ از روی موها

در صورتی که موهای شما هنگام رنگ کردن دیوارها رنگی شده باشد، کافیست مقداری روغن زیتون را روی پنبه بریزید و به موها بمالید. از همین روش برای پاک کردن ریمل استفاده کنید.

6- پولیش مبلمان

جلای از دست رفته مبلمان چوبی را با پولیشی که خود می‌سازید، به آن برگردانید. مقداری آبلیمو یا سرکه سفید را با 2 برابر روغن زیتون ترکیب کنید. آن را داخل یک بطری تمیز اسپری‌مانند خوب تکان دهید و روی چوب بپاشید. بعد از یک یا دو دقیقه آن را با یک دستمال نرم و تمیز یا دستمال کاغذی پاک کنید. در صورت داشتن عجله می‌توانید روغن زیتون را روی دستمال ریخته، بعد از تمیز کردن مبل با دستمال دیگر آن را پاک کنید.

7- تمیز کردن وسایل بیس‌بال

اگر اهل بیس‌بال هستید و آثار ساییدگی، پارگی یا سفت و ترک خوردن روی دستکش‌هایتان دیده می‌شود، با روغن زیتون آن را برطرف کنید. فقط کافیست هر چند وقت یکبار با یک دستمال نرم مقداری روغن زیتون روی قسمت‌های خشک بمالید. نیم ساعت صبر کنید و اضافی آن را پاک کنید. بعضی‌ها روغن حمام را به زیتون ترجیح می‌دهند.

http://www.rd.com

کد خبر 179138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز