دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که خودشان را با تخت‌های برنزه کردن (سولاریوم) برنزه می‌کنند، با افزایش 20 درصدی خطر سرطان پوست مواجهند.

solarium

به گزارش هلث‌دی نیوز نتایج این بررسی نشان می‌دهد که در صورتی که فرد پیش از 35 سالگی شروع به استفاده از سولاریوم کرده باشد، این خطر به 87 درصد می‌رسد.

این بررسی اروپایی همچنین تخمین می‌زند که از هر 20 مورد مرگبارترین سرطان پوست، ملانوم، یک مورد (5.4 درصد موارد) به استفاده از تخت‌های برنزه‌کننده ارتباط دارد.

فیلیپ اوتیه، رئیس انستیتوی بین‌المللی پژوهش پیشگیری در لیون فرانسه، و سرپرست این پژوهش گفت: "وسائل برنزه‌کننده داخلی با اشعه ماورای بنفش وسائلی واقعا سرطان‌زا هستند، و به افراد باید توصیه کرد نه از این دستگاه‌ها در سالن‌های برنزه کردن استفاده کنند نه برای استفاده خصوصی آنها را بخرند."

سازمان غذا و داروی آمریکا در حال بررسی است تا استفاده از تخت‌های برنزه‌کننده یا سولاریوم را برای افراد زیر 18 سال ممنوع کند. این ممنوعیت از هم اکنون در برزیل و نیوساوث ویلز استرالیا اعمال می‌شود. و در فرانسه نیز اعمال این ممنوعیت روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

ماتیو بونیول، از انستیتوی بین‌المللی پژوهش پیشگیری و یکی دیگر از این پژوهشگران افزود: "استفاده از این وسائل هیچ اثر مثبتی بر سلامت نمی‌گذارد، و اکنون نوبت سیاستگذاران است که در مورد چگونگی به حداقل رساندن یا برطرف کردن خطرات این وسائل تصمیم بگیرند."

این گزارش به طور آنلاین در 24 ژوئیه در جورنال پزشکی بریتانیا منتشر شد.

کد خبر 179226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز