گروه اقتصادی: وزیر اقتصاد دلیل بالارفتن نرخ ارز در بازار آزاد را افزایش تقاضا دانست اما یک مقام مسئول در بانک مرکزی از کنترل دائمی صرافی‌ها و احتمال تعطیلی آنها درصورت تکرار تخلف خبر داد.

این تازه‌ترین واکنش مسئولان به جاخوش کردن دلار در بالای سقف دو هزار تومان است. دیروز شمس‌الدین حسینی، وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه قیمت ارز درپی افزایش تقاضا در بازار آزاد افزایش یافته است، گفت: معتقدیم که بازار ارز تعدیل می‌شود. به گزارش ایسنا، او درباره افزایش قیمت دلار تا مرز دو هزار و 20تومان اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از اولویت‌های ده‌گانه که قبلا از ارز با قیمت مرجع استفاده و از طریق سیستم بانکی تغذیه می‌کردند، حذف شدند و در واقع ارز با قیمت مرجع به آنها تعلق نمی‌گیرد تقاضا در بازار غیررسمی افزایش یافته است.

هشدار جدی بانک مرکزی به صرافان

اما معاون نظارتی بانک مرکزی با تشریح چگونگی برخورد با صرافی‌های متخلف اعلام کرد: به هر صرافی سه بار اخطار داده می‌شود و بعد از آن، درصورت تکرار تخلف به‌مدت سه‌ماه تعلیق می‌شود و اگر بعد از این سه ماه، باز هم آن صرافی تخلف کرد، این بار پرونده آن به کمیسیون نظارت می‌رود که در آنجا پس از تشریح تخلفات و تذکرات، برای همیشه مجوز آن صرافی ابطال شود. با وجود این، هنوز امسال مجوزی ابطال نشده است. ابراهیم درویشی با تأکید بر‌اینکه دائما در حال کنترل و پایش صرافی‌ها هستیم، گفت: طرح برخورد با صرافی‌های متخلف مقطعی نیست و دائما این اقدام انجام می‌شود.

کد خبر 179884
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز