همشهری آنلاین: معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم با اعلام فراهم شدن امکان بازگشت به تحصیل انصرافی‌های دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد که این دسته از متقاضیان باید تا 21 مرداد نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مجتبی بذرافشان در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اضافه کرد که دانشجویان دانشگاه آزاد تنها امکان بازگشت به تحصیل در دانشگاه آزاد را دارند.

وی گفت: پس از اتمام مهلت نام نویسی، تقاضاها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و سپس به دانشگاه آزاد ارسال خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت علوم اعلام کرد که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته که ترک تحصیل کرده یا بعد از نام نویسی در دانشگاه مراجعه نداشته اند می توانند در سامانه خدمات آموزشی به نشانی http://91.99.101.134/EDUS/RTS/RTSAgreement.aspx تقاضای خود را ارسال کنند.

به گفته بذرافشان، قبولی و ثبت نام در یکی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی تا سال 1389 و قبل از آن، نداشتن هیچ گونه مشکل نظام وظیفه برای آقایان، عدم اخراج آموزشی و یا انضباطی توسط دانشگاه محل تحصیل، عدم صدور و دریافت مدرک پایین تر از مقطع تحصیلی که پذیرفته شده اند، تعداد نیمسال‌های مشروطی از تعداد نیمسالهای مشروطی مجاز به تحصیل طبق مفاد آیین نامه های آموزشی، همچنین واریز مبلغ 10 هزار تومان از مهمترین شرایط موافقت با بازگشت به تحصیل انصرافی‌های دانشگاه آزاد به شمار می آید.

معاون امور دانشجویان داخل همچنین با بیان اینکه تا روز گذشته 1320 متقاضی در سامانه بازگشت به تحصیل نام نویسی کرده اند، گفت: نکته جالب توجه این است که با آنکه پیش از این اعلام شد ورودیهای سال 54 به بعد حق شرکت در این فرایند را دارند اما حتی ورودیهای سال 49 نیز تقاضای بازگشت به تحصیل داشتند که شرایط این افراد هم مورد بررسی قرار می گیرد.

بذرافشان خاطرنشان کرد که متقاضیان تا 21 مردادماه امکان ارسال تقاضای خود را دارند.

کد خبر 180088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز