همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه مهلت انتخاب رشته کنکور 91 فردا،23 مرداد تمام می‌شود، گفت: تا کنون بیش از 270 هزار داوطلب مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود 935 هزار نفر برای انتخاب رشته مجاز شدند، اظهارکرد: داوطلبانی که تا کنون نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، باید هر چه سریعتر برای انجام انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مهلت انتخاب رشته داوطلبان ساعت 24 فردا دوشنبه 23 مرداد ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: داوطلبان قبل از مراجعه به سایت سازمان سنجش باید فرم پیش‌نویس انتخاب رشته را تکمیل و عناوین رشته و دانشگاه‌هایی را که انتخاب کرده‌اند به صورت دقیق نوشته و از صحت آنها اطمینان یابند.

توکلی با تاکید بر اینکه در انتخاب رشته آزمون سراسری سال91، محدودیتی برای انتخاب رشته‌های نیمه متمرکز از نظر تعداد وجود ندارد، اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل به تعداد دلخواه، کد رشته نیمه متمرکز که واجد شرایط و ضوابط آن باشند را انتخاب کنند.

وی افزود: بنابراین با توجه به ضوابط و کسب حد نصاب نمره علمی لازم، هر داوطلب در هر گروه یا دوره، حداکثر در دو کد رشته نیمه متمرکز با توجه به اولویت‌های انتخابی برای انجام آزمون عملی، مصاحبه و یا معاینه معرفی خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه پس از دریافت کامل اطلاعات، سیستم یک رسید 15 حرفی کد رهگیری به عنوان رسید دریافت انتخاب رشته به داوطلب می‌دهد، تصریح کرد: این رسید پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات، در یک صفحه مجزا ارائه می‌شود و تا زمانی که این رسید به داوطلب ارائه نشده انتخاب رشته پایان نیافته است.

کد خبر 180848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز