یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین جشنواره ملی ایران بانک 2012 با همکاری سازمان های مدیریتی و بانک‌های کشور آبان ماه سال جاری با شعار توسعه بانکداری الکترونیکی و با حضور بانک‌های سراسر کشور 21 تا 23 آبان در ساری برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره ایران بانک، مرتضی کاظمیان مدیر اجرایی جشنواره با اعلام این خبر و اشاره به این که هدف جشنواره  مروری بر دستاوردهای بانکداری الکترونیک در دو دهه اخیر است گفت:دستاوردهای بانکداری الکترونیک را در دو دهه 70و 80 قابل تحسین .

وی گفت: معرفی خدمات بانکداری الکترونیک در سال‌های 69 و 70 آغاز و توسعه کارت‌های الکترونیکی در طول دهه 70 تبلور یافت و یکپارچه‌سازی نظام‌های پرداخت در قالب طرح جامع طی دهه 70 انجام شد و در این مرحله جزیره‌ای و پراکنده بودن نظام‌های پرداخت با شکل‌گیری شبکه‌های شتاب، ساتنا و پایا از میان رفت.

کاظمیان ضمن اشاره به آغاز مرحله سوم بانکداری الکترونیک از سال جاری با هدف نهادینه کردن خدمات شبکه بانکداری الکترونیک در سبد خدمات بانکداری نوین ابراز امیدواری کرد با فرهنگ‌سازی در این زمینه، روش‌های سنتی ارائه خدمات بانکی به مرور به روش‌های نوین تغییر یابد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در جشنواره تخصصی ایران بانک 2012 جزئیاتی از سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات نوین بانکی به مردم عرضه خواهد شد، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی برای سرویس‌های جدید، بازخورد نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران و پایه‌گذاری انجام کارهای پژوهشی و شبکه‌سازی از جمله اهداف این جشنواره است.

مدیر جشنواره با تشریح مبسوط برنامه‌های این جشنواره در بخش‌های سخنرانی، گزارش‌های مدیریتی، ارائه مقاله شفاهی و پوستر، میزگرد و نمایشگاه خاطرنشان کرد: نقطه تمایز این جشنواره با سایر همایش‌های مشابه وجود 10 کارگاه آموزشی است که در روز های دوم و سوم برگزار خواهد شد.وی همچنین از آمادگی دبیرخانه اجرایی جشنواره برای تعامل نزدیک‌تر و پویاتر با رسانه‌ها برای انعکاس این رویداد  مهم  خبر داد.

تجلیل از زنان بانکدار ایرانی موفق

 بر اساس همین گزارش در  دومین جشنواره بین المللی " ایران بانک 2012 "، در مراسم اختتامیه این جشنواره زنان بانکدار ایرانی موفق، تندیس بلورین دریافت خواهند کرد.

تا چندی پیش، تعداد انگشت شماری از زنان در هیئت مدیره بانک‌ها و مراتب بالای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری عرصه‌های مالی حضور داشتند. با این همه، چند سالی است که وضعیت حاکم بر ترکیب جنسیتی نقش آفرینان صنعت بانکداری دستخوش دگرگونی شده است. بسیاری از کارشناسان بانکی و مالی بر این اعتقادند که وارد کردن زنان به مناصب بالای مدیریت بانکها، حرکتی هوشمندانه و دوراندیشانه است. زنان در سرتاسر جهان، با در اختیار داشتن توانائی، مهارت و تجربه فراوان و ارزشمند، بهترین گزینه برای ایجاد تحول و پیشرفت همه جانبه به حساب می‌آیند.

 در گذشته نه چندان دور حضور بانوان در صنعت بانکداری به اشتغال زنان در پست‌های اجرائی و صف، به ویژه صندوقداری یا حسابداری محدود می‌شد و زنان را به بخش‌های مدیریتی و ستادی بانک‌ها راهی نبود، اما امروزه وضعیت به طور کامل تغییر یافته است.

 اقتصاددانان و کارشناسان امور بانکی نیز بر این اعتقادند که حضور پررنگتر و مستمر بانوان در پست‌های عالی و تعیین کننده‌ای چون عضویت در هیئت مدیره و یا حتی مدیرعاملی بانک‌ها، می‌تواند بر کیفیت نهائی بانک‌ها در حوزه‌های چون مدیریت عملیات، مدیریت ریسک و استراتژی بندی بیفزاید و تحولات مثبت فراوانی را در این عرصه‌ها به وجود آورد.

زنانی که در هیئت مدیره بانک‌ها، دفاتر سرپرستی و معاونت بانک‌ها هستند به جشنواره "ایران بانک 2012"معرفی می‌شوند و از تمامی بانک‌ها درخواست شده رزومه،‌ تجربه و میزان عملکرد موفق این زنان را به جشنواره ارسال کنند و بر این اساس کمیته داوران تعدادی از این زنان را انتخاب کرده و مجدد از میان آنها هفت نفر دیگر را انتخاب و به سه نفر اول تندیس بلورین و لوح یادبود داده می‌شود

 به گزارش همشهری‌آنلاین پایگاه اینترنتیWWW.NTPCO.IR به منظور اطلاع رسانی بیشتر درباره این جشنواره تخصصی راه‌اندازی شده  و فرم‌های ثبت نام و اطلاعات تکمیلی در این پایگاه اینترنتی موجود بوده و علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کرده و یا با دبیرخانه این جشنواره توسط پست الکترونیک به نشانی iRanBanK2012@Gmail.com و یا با سامانه پیام کوتاه 3000 8649 00 2012 و یا با شماره های02133699093 و 01512256481 ارتباط برقرار کنند.

سخنرانی های علمی و مقالات کنفرانس جانبی جشنواره علاوه بر درج در پایگاه اینترنتی ،CD و کتاب جشنواره به شکل پوسترهای خلاصه نویسی شده در طول جشنواره ، معرفی خواهند شد.

کد خبر 182483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز