همشهری‌آنلاین: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران در دوره سه ساله ریاست خود بر جنبش عدم تعهد صرفا به موضع گیری علیه تدابیر نظام سلطه در عرصه‌های بین المللی اکتفا نخواهد کرد بلکه قصد دارد با ابتکارهای جمعی فرایندهای جایگزین در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی جهانی را برای تامین منافع ملت‌ها ارائه و پیگیری کند.

jalili

مهر نوشت: ماجویو شو معاون وزیر خارجه چین صبح امروز جمعه با سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

سعید جلیلی با اشاره به نارضایتی کشورهای جنبش عدم تعهد از ساز و کارهای فعلی سیاسی، اقتصادی و مالی بین المللی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوره سه ساله ریاست خود بر جنبش عدم تعهد صرفا به موضع گیری علیه تدابیر نظام سلطه در عرصه‌های بین المللی اکتفا نخواهد کرد، بلکه قصد دارد با ابتکارهای جمعی فرایندهای جایگزین در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی جهانی را برای تامین منافع ملت ها ارائه و پیگیری کند.

جلیلی با اشاره به ادعای برخی قدرت‌ها مبنی بر منزوی بودن ایران در صحنه بین الملل و نیز تلاش‌های ناکام آمریکا برای کاهش سطح مشارکت کشورها در اجلاس سران نَم در تهران تاکید کرد: حضور بیش از دو سوم کشورهای جهان در عالی‌ترین سطح در تهران و اجماع این کشورها بر مسئولیت ایران برای هماهنگی سیاست‌های بین‌المللی 120 کشور جهان نشانه آشکاری از انزوای راهبردی آمریکا در عرصه مناسبات جهانی است.

جلیلی با اعلام آمادگی همیشگی ایران برای مذاکره، شرط مفید بودن گفتگوها را حرکت در مسیر صلح، همکاری و پیشرفت معرفی کرد و افزود: راهبرد فشار-گفتگو پذیرفتنی نیست و در صورت ادامه این مسیر، جمهوری اسلامی ایران نیز از ظرفیت‌های خود در مسیر فشار متقابل استفاده خواهد کرد.

ماجویو شو معاون وزیر خارجه چین نیز ضمن تبریک به جمهوری اسلامی ایران برای ریاست جنبش عدم تعهد ابراز امیدواری کرد، تحت رهبری ایران همکاری کشورهای عضو عدم تعهد با چین افزایش یابد.

وی ضمن محکوم کردن تحریم‌های یکجانبه بر مواضع اصولی چین در همزیستی مسالمت آمیز با کشورهای پنج قاره تاکید کرد.

کد خبر 182939
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز