همشهری آنلاین: سه‌شنبه شب (28 شهریور) مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با حضور 32 تیم باشگاهی اروپا آغاز شد.

ronaldo

در گروه A تیم دینامو زاگرب کرواسی میزبان پورتو از پرتغال بود که با دو گل مغلوب میهمانش شد. پورتو یک بار در دقایق پایانی نیمه اول توسط لوچو گونزالس (41) به گل رسید و یک بار هم در وقت‌های تلف شده نیمه دوم توسط دفور (2+90).

در همین گروه پاری سن ژرمن که در این فصل با هزینه کردن 200 میلیون دلار زلاتان ابراهیموویچ و تیاگو سیلوا و چند بازیکن دیگر را به خدمت گرفته، موفق شد در خانه خود با نتیجه پرگل 4 بر 1 از سد دینامو کی‌ِیف بگذرد.

گل اول تیم پاریسی را ابراهیموویچ در دقیقه 19 از روی نقطه پنالتی زد. این تیم دو بار دیگر نیز در نیمه اول توسط تیاگو سیلوا (30) و الکس (33) به گل رسید. در نیمه دوم نماینده اوکراین توانست در دقیقه 86 با گل میگوئل ولوسو یکی از گل‌های خورده را جبران کند، اما باز هم این پاری سن ژرمن بود که موفق به گلزنی شد و در دقیقه 1+90 با گل پاستوره بازی را به پایان برد.

در گروه B مون پلیه، قهرمان فصل قبل باشگاه‌های فرانسه میزبان آرسنالی بود که الیویه ژیژو، بازیکن فصل قبل آنها را به خدمت گرفته است. ژیژو فصل قبل 25 گل برای مون پلیه در لیگ فرانسه به ثمر رسانده بود. در این بازی ابتدا تیم میزبان در دقیقه 9 توسط بلهاندا و از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کرد، اما توپچی‌های لندن خیلی زود و با دو گل پی در پی در دقایق 16 و 18 توسط لوکاس پودولسکی و گروینیو پاسخ میزبان را داده و پاریس را با پیروزی ترک کردند.

در دیگر دیدار این گروه المپیاکوس یونان از شالکه پذیرایی می‌کرد. این بازی در نیمه اول یک گل داشت که در دقیقه 41 توسط هوئدس درون دروازه میزبان جای گرفت. در نیمه دوم آبدون در دقیقه 58 گل تساوی را زد، اما تنها یک دقیقه بعد دوباره تیم میهمان و این بارتوسط هونته‌لار به گل رسید تا نماینده آلمان دو بر یک به برتری برسد.

در گروه C دیدار تیم‌های مالاگا و سن پتربورگ با سه گل به سود تیم اسپانیایی به اتمام رسید. گل‌های میزبان در دقایق 3 و 76 توسط ایسکو، و دقیقه 13 توسط ساویولا وارد دروازه نماینده روسیه شد.

در همین گروه میلان در خانه به مصاف اندرلشت بلژیک رفت. روسونری‌ها که در لیگ ایتالیا نیز تا هفته چهارم متحمل دو شکست شده‌اند، با مصدومیت روبینیو و پاتو و فروش ابراهیموویچ و سیلوا ظاهرا وضعیت چندان مطلوبی ندارند.

این تیم که هفت عنوان قهرمانی اروپا را یدک می کشد و پس از رئال پرافتخارترین باشگاه اروپاست، موفقیتی در مقابل تیم نه چندان مطرح اندرلشت نداشت و بدون گل در مقابل این تیم متوقف شد.

و در گروه D حساس‌ترین بازی این مرحله را دو تیم رئال مادرید و منچستر سیتی برگزار کردند. رئال که فعلا در لالیگا شرایط خوبی نداشته و هشت امتیاز از بارسلونا عقب است، در حالی به مصاف من سیتی رفت که قهرمان فصل قبل لیگ برتر انگلیس، این فصل نیز با قرار داشتن در رده چهارم جدول، وضعیت نسبتا مطلوب‌تری دارد.

نیمه اول بازی دو تیم بدون رد و بدل شدن توپی از خط دروازه‌ها به اتمام رسید. در نیمه دوم اما ابتدا من سیتی در دقیقه 69 با گل ژکو از حریف پیش افتاد، اما تیم میزبان با حمایت هوادرانش توانست در دقیقه 76 با گل‌ مارسلو کار را به تساوی بکشاند. نه دقیقه بعد بازهم کولاروف شرایط را به نفع من سیتی تغییر داد و باز سه دقیقه بعد بنزما نتیجه را مساوی کرد. اما این پایان ماجرا نبود و رئال در دقیقه 90 با گل کریستیانو رونالدو در این دیدار حساس و نفس‌گیر برتری نهایی را از آن خود کرد.

در بازی دیگر این گروه بوروسیا دورتموند، قهرمان دو دوره گذشته بوندس‌لیگا هم با تک گل دقیقه 87 لواندوفسکی بر میهمانش،‌ آژاکس آمستردام غلبه کرد.

دورتموند- آژاکس

کد خبر 185070
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز