همشهری آنلاین: وکیل مدافع مهدی هاشمی گفت: اینکه تاکنون مهدی هاشمی به کشور برنگشته بود به خاطر توصیه‌های مسئولان قضایی از جمله رییس قوه قضاییه و دادستانی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود.

سید محمود علیزاده طباطبایی در جمع خبرنگاران مستقر در مقابل بازداشتگاه اوین درباره علت حضور موکلش در کشور تصریح کرد: مهدی هاشمی می‌گفت این بحث‌هایی که مطرح می‌شود دعوا با من نیست بلکه دعوا با پدرم است. من چرا باید بیرون بنشینم تا هر چه دلشان می‌خواهد بگویند؟

به گزارش ایسنا، وکیل مدافع مهدی هاشمی ادامه داد: آن چیزی که آیت‌الله هاشمی به من گفتند این بود که هم رییس قوه قضاییه و هم دادستانی نظرشان این است که مهدی به کشور برنگردد و حتی تا هفته گذشته آقای هاشمی به دلیل تاکید دستگاه قضایی از آمدن مهدی ممانعت می‌کرد ولی هفته گذشته گفتند که هم درس او تمام شده است و هم خانواده او اینجا هستند و هم اینکه خود مهدی اصرار دارد بیاید؛ لذا مشکلی ندارد که اگر اتهامی هم متوجه اوست طبق قانون رسیدگی شود.

سردار احمدی‌مقدم: در پرونده «مهدی هاشمی» اجرا کننده دستور قضایی هستیم

  سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه یازدهمین نمایشگاه ایپاس درباره پرونده «مهدی‌هاشمی» گفت: این پرونده در حال تکمیل است و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی تنها اجرا کننده دستورات قضایی است.

وی با بیان اینکه مسیر در مرحله خود در حال طی‌شدن است گفت: مسئولان قضایی به این مسئله رسیدگی می‌کنند و از آنجایی که همه در برابر قانون یکسان هستند فکر نمی‌کنم اهمال و اغماضی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مهدی هاشمی شب گذشته وارد تهران شده است گفت: در حضور نماینده دادستان دلالت به دستگاه قضایی شد و قوه قضاییه نیز تمهیدات لازم را در نظر خواهند گرفت.

 

 

کد خبر 185650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز