همشهری‌آنلاین: مشاور امور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بازگشت مهدی هاشمی مخالفین و منتقدین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را خلع سلاح کرد. این در حالی است که ذوالنور نظر دیگری در این زمینه دارد و تاکید می‌کند مهدی هاشمی بهترین فرصت برای بازگشت را زمانی تصور کرد که در فائزه هاشمی در زندان باشد تا شاید از دستگیر شدن خود جلوگیری کند.

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام علیخانی اظهار کرد:‌ مهدی و خانواده‌اش مدتها بود که برای بازگشت وی آمادگی داشتند تا او خود را در اختیار دستگاه قضا قرار دهد و به اتهامات مطروحه در پرونده‌اش رسیدگی شود، البته مخالفین هاشمی یا منتقدان خاندان هاشمی راضی نبودند و می‌خواستند بهانه‌ای به دست‌شان باشد تا بگویند مهدی فراری است.

وی افزود: با بازگشت مهدی هاشمی معلوم شد این تصمیم درست بوده شاید عده‌ای تندرو دل‌شان می‌خواست او را در همان فرودگاه دستگیر کنند و هیاهو و جو ایجاد کنند اما تدبیر به خرج داده و قرار شد با توجه به آمادگی او برای بازگشت به کشور او شب را به خانه برود و صبح فردا خود را به محاکم قضایی معرفی کند که همین امر نیز عملی شد.

مشاور امور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه تفاوتی بین فرزندان وی با دیگران نیست یادآور شد: من دیروز آیت‌الله هاشمی را ملاقات کردم و ایشان روحیه بالایی داشتند، من معتقدم با تدبیری که به خرج داده شد مخالفین هاشمی خلع سلاح شدند و من از آن‌هایی که این تدبیر را داشتند تشکر می‌کنم.

علیخانی ادامه داد: خوشبختانه فضاسازی و جوسازی در این خصوص از بین رفته و نباید بهانه‌ای دست مخالفین باشد ما باید موضوع را به عهده دستگاه قضا بگذاریم من معتقدم قضات شجاع و بی‌طرف زیادی در دستگاه قضایی داریم. این قوه از ارکان اصلی کشور و قابل احترام است اما امیدورایم قضاتی که در پرونده مهدی تصمیم می‌گیرند این شهامت و شجاعت را داشته باشند که اگر به نتیجه رسیدند که او بی‌گناه است بی‌گناهی‌اش را اعلام کنند.

علیخانی در پایان درباره نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد انتخابات گفت: طبیعی است که ایشان می‌خواهند انتخابات باشکوه و با حضور مردم برگزار شود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نیز در گفتگو با فارس به تشریح بازداشت مهدی و فائزه هاشمی، نحوه حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات آینده پرداخت.

وی پیرامون بازداشت مهدی هاشمی اظهار کرد: تحلیل شخصی بنده از حضور مهدی هاشمی در ایران این است که وی نمی‌توانست برای همیشه در خارج از کشور بماند، به همین دلیل باید زمان مناسبی را برای بازگشت انتخاب می‌کرد که شاید این موقعیت طلایی برای وی، همین روزها است.

وی ادامه داد: مهدی هاشمی بهترین فرصت برای بازگشت را زمانی تصور کرد که در آن زمان فائزه هاشمی در زندان باشد تا شاید اینگونه بتواند از دستگیر شدن خود جلوگیری کند.

ذوالنور با یادآوری حوادث انتخابات سال 88 و فتنه همان سال تصریح کرد: آقای هاشمی مدتی است که به بحث آشتی ملی و انتخابات آزاد پرداخته‌اند که شاید تلقی ایشان و دیگران این باشد که نظام در آستانه انتخابات از کار‌های رادیکالی، تند و بحران‌زا استقبال نمی‌کند، بنابر این سعی می‌کنند که اگر آشتی ملی به آن صورتی که بیان شده، نباشد اوضاع را تلطیف کنند، بنابراین امکان دارد نظام قدری با مهدی هاشمی مماشات کند، زیرا فرصت برای انتخابات محدود است و این امر نیز می‌تواند یک فرصت طلایی برای مهدی هاشمی تلقی شود تا به کشور بازگردد.

وی با اشاره به عملکرد مهدی هاشمی رفسنجانی در انتخابات 88 و فتنه همان سال عنوان کرد: مهدی هاشمی در فتنه سال 88 تأثیر مستقیم داشته و قطعأ در انتخابات پیش‌رو نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد البته اگر تا آن زمان آزاد باشد.

کد خبر 186012
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز