سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: شیشه‌های تزیین شده با شن، وسایل دکوری هستند که می‌توانید با انتخاب رنگ شن، آن را با هر دکوراسیونی هماهنگ کنید.

آشنایی با طرز پر کردن شیشه‌ها با شن

آماده آن‌ها گران بوده و لذت درست کردن را از دست می‌دهید.

طرح خود را با انتخاب رنگ شن‌ها، شیشه‌های کوچک یا بزرگ، نو یا کهنه پیاده کنید.

وسایل مورد نیاز:

بطری شیشه‌ای

چوب پنبه

کاغذ ضخیم

1- در صورتی که از شیشه‌های بازیافتی استفاده می‌کنید، هر گونه لیبل را کنده، شیشه را با آب و کف بشویید. بگذارید کاملا خشک شود.

2-
با لوله کردن یک کاغذ ضخیم به شکل مخروط قیف درست کنید و با چند عدد گیره آن را در جای خود ثابت نگه دارید. مطمئن شوید قیف هم اندازه گردن شیشه است و نوک آن بیش تر از 3.2 میلی‌متر نیست.

3- تصمیم بگیرید چه رنگی را می‌خواهید برای ته شیشه انتخاب کنید. قیف را با یک دست، داخل گردن شیشه نگه دارید و از یک قاشق چای‌خوری برای ریختن اولین لایه رنگی شن استفاده کنید.

در صورت گیر کردن شن، قیف را به آرامی تکان دهید. با مقدار کمی شن شروع کنید و در صورت تمایل شن بیش‌تری اضافه کنید.

4- با ریختن اولین لایه، در مورد نحوه قرار گرفتن لایه‌ها و این که افقی باشند یا مورب تصمیم بگیرید. برای داشتن لایه‌های مورب، شیشه را به یک سمت کج کنید و آهسته به آن ضربه بزنید طوری که تمام شن‌ها در یک گوشه جمع شوند. شیشه را به همین حالت و در همین زاویه نگه دارید و لایه دوم شن را اضافه کنید. نوک قیف را به سمت گوشه خالی هدایت کنید.

5- به لایه لایه ریختن شن‌ها ادامه دهید. دقت کنید شیشه را زیاد و ناگهان حرکت ندهید چون رنگ‌ها با هم قاطی شده حالت لایه‌لایه آن از بین می‌رود. برای حرکت دادن شن‌ها به هر سمت مورد نظر، از نوک قیف استفاده کنید. تا پر شدن کامل شیشه به لایه‌لایه ریختن ادامه دهید.

6- با چسب داغ، قسمت گردن شیشه را از داخل چسب بزنید و چوب پنبه را فرو کنید یا لبه بیرونی شیشه را چسب بزنید و در شیشه را محکم ببندید. شیشه را تکان ندهید چون لایه‌ها از بین رفته و زحمت شما بی‌نتیجه می‌ماند.

نکته‌ها:

- به جای خریدن شن‌های رنگی، می‌توانید خود، آن‌ها را رنگ کنید. به جای شن می‌توانید از موادی مانند نمک یا شکر، گرانول قهوه یا پودرهای میوه‌‌ که برای درست کردن نوشیدنی‌ها به کار می‌روند، استفاده کنید.

- با کمی تمرین، می‌توانید به کار خود طرح دهید. برای این منظور از مداد، خلال دندان یا میل بافتنی باریک کمک بگیرید و همزمان با ریختن هر لایه‌، شن‌ها را به اطراف و جهت‌های مختلف هدایت کنید.

پر کردن شیشه‌ها با شن

http://www.ehow.com

کد خبر 186474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز