رئیس سازمـان بورس و اوراق بهادار از تصویب کلیات طرح راه‌اندازی بازار اموال غیرمنقول در بورس کالای ایران خبـر داد اما وی مشخص نکرد این اموال بیشتر شامل چه اموال غیرمنقولی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، علی صالح‌آبادی گفت: سازمان بورس دستورالعمل راه‌اندازی بازار اموال غیرمنقول در بورس کالا را تصویب و برای اجرا به مسئولان این بورس ابلاغ خواهد کرد. وی کاهش زمان و بوروکراسی مبادلات اموال غیرمنقول به‌ویژه در عرضه‌های دولتی، کاهش هزینه‌های مبادلات اموال غیرمنقول به‌دلیل بستر کارآمد معاملاتی بورس کالا، امکان انجام نظارت‌های متمرکز و دقیق با استفاده از ابزارهای نظارتی بورس و کمک به نظارت دقیق‌تر نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور، کاهش تخلفات ناشی از اجرای روش‌های سنتی مزایده پاکتی و سایر روش‌های غیرشفاف را از مهم‌ترین مزیت‌های راه‌اندازی بازار اموال غیرمنقول در بورس کالا اعلام کرد.

سخنگوی سازمان بورس همچنین از تصویب دستورالعمل معاملات بورس انرژی در شورای بورس خبر داد و گفت: متن این دستورالعمل به‌زودی از سوی سازمان بورس منتشر خواهد شد تا شرایط برای راه‌اندازی چهارمین بورس کشور مهیا شود.

 

کد خبر 186967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز