یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم ونزوئلا یک‌شنبه 16 مهر پای صندوق‌های رای می‌روند.

venezuela

در این انتخابات رئیس‌جمهوری بعدی ونزوئلا برای یک دوه 6 ساله انتخاب می‌شود.

از میان 6 کاندیدای حاضر در این رقابت 2 نفر بیشترین شانس را برای برنده شدن دارند؛ هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری این کشور در 14 سال گذشته و انریکه کاپریلس، فرمانداری جوان .

ونزوئلا در این انتخابات از سیستمی الکترونیکی و جدید استفاده می‌کند که پیش از این آن را در انتخاباتی آزمایشی تست کرده است.

moreانتخابات آزمایشی در ونزوئلا

در این انتخابات نزدیک به 2 میلیون رای اولی می‌توانند شرکت کنند که همه آنها زیر 20 سال هستند.

یک روز پیش از انتخابات، در کاراکاس پایتخت این کشور مسئولان انتخابات دفتری ویژه را به صدور کارت شناسایی برای رای دادن اختصاص دادند.این تنها کارت شناسایی  معتبر برای شرکت در  این انتخابات است.

صدها نفر روز شنبه 15مهر ساعت ها منتظر  گرفتن کارت‌های‌شان بودند.

بیش از 300 محل اخذ رای در سفارت‌‌خانه‌ها و کنسول‌گری‌های ونزوئلا در سراسر دنیا  دایر خواهد شد.

از سوی دیگر وزارت کشور ونزوئلا روز شنبه اعلام کرد در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه، کلیه مرزهای این کشور به طور موقت و در چارچوب اجرای برخی تدابیر امنیتی، به روی افراد و وسایل نقلیه بسته شد.

وزیر کشور ونزوئلا در این باره گفت: «از ساعت دوازده ظهر روز شنبه تا نیمه شب یکشنبه مقررات منع آمد و شد در مرزهای کشور برقرار خواهد بود و ارتش وظیفه اجرای این حکم را در طول مرزهای ونزوئلا با کشورهای برزیل، کلمبیا و گویان بر عهده دارد، بسته شدن مرزها در مدت زمان برگزاری انتخابات، در ونزوئلا یک سنت است".

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، این در حالی است که حمل سلاح برای غیرنظامیان و فروش مشروبات الکلی به افراد نیز از روز جمعه تا روز دوشنبه در ونزوئلا ممنوع اعلام شده است.


139 هزار نظامی برای برقراری نظم و امنیت در طول مدت برگزاری این انتخابات در کشور به حالت آماده باش هستند.

مردم این کشور در روزهای  اخیر سرگرم خرید مواد ضروری و غذایی بوده‌اند تا بعد از انتخابات در صورت بروز درگیری با مشکل کمبود رو به رو نشوند.

این در حالی است که رئیس جمهور ونزوئلا، چاوز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "شهروندان ونزوئلا در انتخابات ریاست جمهوری امروز(یکشنبه) صلح و آرامش را تضمین خواهند کرد. بزرگ‌ترین تضمین کننده صلح و آرامشی که داریم این است که مردم ونزوئلا نتیجه انتخابات را (هرچه که باشد) بپذیرند."

او افزود: "مطمئن هستم که همه چیز با آرامش برگزار خواهد شد و بازیگران مهم سیاسی صدای ملت را در انتخابات به رسمیت خواهند شناخت".

کد خبر 187075
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز