دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین نمایشگاه انفرادی علیرضا آستانه در گالری هما با عنوان «تاکسی تهران» برپا می‌شود.

پوستر تجسمی

به گزارش ایسنا، علیرضا آستانه به گفته خودش همواره تلاش دارد تا چهره روزآمد حوزه خود را ترسیم کند و از این جهت آثارش ماحصل زیست امروزی او در فضای معاصر است.

مجموعه «تاکسی تهران» نیز دومین نمایشگاه انفرادی او در گالری هما محسوب می‌شود که کوششی برای نمایش ظرفیت‌هایی است که آستانه آنها را در بستر چیدمان نقاشیخط دنبال می‌کند.

او درباره این مجموعه جدید معتقد است: «اینها نقاشی نیست و در مقوله نوشتنی‌ها هم جایی ندارد، از این که هنر خطاب شود هم خوشحال نمی‌شوم.

بارها از خودم پرسیده‌ام که چه کاری انجام داده‌ام؟ درگیر چه راهی شده‌ام؟! و هر بار به این نتیجه رسیده‌ام که هیچ اهمیتی ندارد مجموعه «تاکسی تهران» در هر نوع و دسته از تعاریف شما که قرار بگیرد، می‌گویم شما، چون شخصا سال‌هاست که بی خیال این ژانربندی و استیل بازی‌ها شده‌ام، نه به خاطر اینکه این چیزها را قبول ندارم یا بیشتر می‌فهمم، برای اینکه خیالم را راحت کرده باشم».

این هنرمند معاصر همچنین درباره سبک این مجموعه نیز عنوان کرده است: «چه فرقی می‌کند این‌ها پاپ است، کیچ می‌شود، پست دادا به حساب می‌آید یا پست ماما!! برای من حتی جمع کردن ذهنم در این تهران نارنجی کار ساده‌ای نیست؛ مثل تمرکز کردن کُنج صندلی عقب تاکسی، وقتی همه حرف دل‌شان را می‌زنند بی‌آنکه راننده را، مسافر بغلی را بشناسند.

یک جور خالی کردن دل است پیش کسانی که خیلی هم اعتمادی به آنها نیست. من هم به بیننده‌ای اتکا می‌کنم که راستش خیلی اعتمادی به او هم نیست».

مجموعه «تاکسی تهران» از 28 مهرماه تا 9 آبان ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند به نشانی جدیدی گالری هما واقعا در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8 واحد یک از این آثار دیدن کنند.

 

کد خبر 187881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز