همشهری آنلاین: سید کرامت الله ملک حسینی در سال ۱۳۰۳ در خانواده‌ای متدین و اهل علم در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد.

وی تحصیلات ابتدایی را در همانجا آغاز کرد و سپس به شیراز رفت و با توجه به علاقمندی وافر به فراگیری علوم دینی، ادبیات عرب را خدمت پدرش از علمای برجسته آن زمان آموخت.

در سال‌های تحصیل علوم دینی از محضر اساتیدی چون فیلسوف بزرگ حکیم احمد دارابی، مرحوم آیت الله آقامیرزا عبدالکریم حائری یزدی بهره برد.

وی در سال 1325 به قم رفت و شاگرد اساتیدی چون آیت الله بروجردی، آیت الله خوانساری،‌ امام خمینی (ره) بود. همچنین تقریرات امام را به رشته تحریر درآورد و در سال 1340 به درجه اجتهاد نایل آمد.

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی از سال ۴۱ در کنار امام به مبارزات سیاسی پرداخت و در حمله به فیضیه مجروح شد و همواره تحت مراقبت و کنترل بود.

وی در سال 1352 دستگیر شد ولی طی اعتراضات مردم شیراز و عشایر کهکیلویه و بویراحمد بعد از ۲ روز آزاد شد. بعد از پیروزی انقلاب طی نامه‌ای از طرف امام مسئولیت عشایر منطقه به عهده ایشان قرار گرفت.

آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی که از اعضای خبرگان استان کهکیلویه و بویراحمد بود، ۱۲ آبان ۱۳۹۱ به دلیل عارضه جسمی در شیراز درگذشت.

کد خبر 189985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز