دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه در یزد، گفت: بتاکاروتن‌های موجود در کدو حلوایی نقش پیشگیری کننده بسزایی در بیماری‌های سرطانی دارند.

آشنایی با کدوحلوایی

"یوسف نقیایی" در گفت‌وگو با ایسنا درباره ارزش غذایی کدو حلوایی، گفت: از آنجایی که کدو حلوایی در گروه سبزی‌جات قرار می‌گیرد، خواص کلی سبزی‌جات را دارا است و هر 100 گرم آن 37 کیلوکالری انرژی دارد که در میان سبزی‌جات جزو پرانرژی‌ها دسته‌بندی می‌شود.

وی ادامه داد: این سبزی همچنین 9 درصد از کربوهیدرات‌ها بوده و نوع کربوهیدرات آن از نوع پیچیده است بدین معنا که برخلاف قندهای ساده منجر به افزایش ناگهانی قند خون نمی‌شود بنابراین مصرف‌ آن برای افراد دیابتی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

کارشناس تغذیه گفت: مقدار پروتئین کدو حلوایی بسیار ناچیز است. همچنین فیبر خام در آن 1.4 در صد گرم بوده که می‌تواند به حرکات دستگاه گوارش کمک شایانی کند.

نقیایی تصریح کرد: این سبزی همچنین حاوی پیش‌سازی ویتامین آ از نوع بتاکاروتن به میزان 406 واحد است؛ بتاکاروتن‌ها یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که در پیشگیری از بیماری‌های سرطانی نقش پیشگیری کننده بسزایی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین ویتامین C موجود در این سبزی به میزان 12 میلی‌گرم در هر صد گرم است که این ویتامین نیز همانند بتاکاروتن خواص آنتی‌اکسیدانی مؤثری داشته و در پیشگیری از رادیکال‌های آزاد نقش دارد.

نقیایی یادآور شد: اسیدهای آمینه شاخه‌دار(لوسین، والین، ایزولوسین) در کدو حلوایی در حد متوسط وجود دارد که می‌تواند برای رشد کودکان مفید باشد.

کد خبر 191035
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز