همشهری‌آنلاین: دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرد کنسرت گروه اشتیاق در مشهد مجوز اجرا نداشت اما مدیرکل ارشاد خراسان گفت: این کنسرت ربطی به ارشاد نداشت و کارهای فرهنگی داخل دانشگاه با نظارت خود دانشگاه انجام می‌شود و ربطی به ارشاد ندارد.

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر روابط عمومی دفتر موسیقی در واکنش به خبر مندرج در برخی از رسانه‌ها به عنوان "لغو کنسرت گروه قمصری با خوانندگی علیرضا قربانی در مشهد" اعلام کرد، برای این برنامه هیچ مجوزی صادرنشده بود که لغو شود.

روز گذشته علی قمصری در گفت و گویی نسبت به لغو مجوز کنسرت گروه اشتیاق در دانشگاه فردوسی مشهد اعتراض کرد.

more

 کنسرت گروه اشتیاق؛گزارش اجرا در تهران،لغو کنسرت در مشهد

در متن اطلاعیه روابط عمومی آمده است: "طی تماس با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی مشخص شد هیچگونه تقاضایی مبنی بر انجام این برنامه برای دریافت مجوز ارائه نشده بود.

این گزارش می‌افزاید که چنانچه شخصی از هر نهاد یا ارگانی با هنرمندان عزیز عرصه موسیقی کشور وارد مذاکره شود بدون اینکه هماهنگی برای اخذ مجوز انجام داده باشد و سپس خودسرانه یا به دلیل عدم توانایی قرار خود را لغو کند نباید تحت عنوان "لغو کنسرت" قلمداد شود. پر واضع است انعکاس اینگونه اخبار موجبات تشویش خاطر هنرمندان و دست اندرکاران این عرصه را درپی خواهد داشت. چگونه می‌توان برنامه‌ای که هیچ مجوزی برای آن صادر نشده عدم انجام آن را لغو نام نهاد. ضروریست هنرمندان عزیز و زحمت کش این عرصه برای انجام برنامه با کسانی وارد مذاکره شوند که مقید به انجام تعهدات لازم در این زمینه باشند و سیر مراحل قانونی آن را پیگیری کنند."

این در حالی است که قمصری در گفتگوی دیروز خود بر صدور مجوز و داشتن آن تاکید کرده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین هفته قبل بهداد بابایی نوازنده صاحب‌سبک سه‌تار هم از بر هم خوردن کنسرتش به رغم داشتن مجوز در تبریز خبر داد که تا کنون دست‌اندرکاران دفتر موسیقی نسبت به این خبر واکنشی نشان ندادند.

more

لغو کنسرت بهداد بابایی به دلیل نزدیکی به ماه محرم

به گزارش همشهری آنلاین واکنش مدیرکل ارشاد خراسان به لغو این کنسرت متفاوت با پاسخ روابط عمومی دفتر موسیقی بود،
مدیرکل ارشاد استان خراسان رضوی کلا از برگزاری این کنسرت در شهر مشهد بی‌اطلاع بوده و گفت که اصلا نمی‌دانسته که قرار است این برنامه در مشهد برگزار شود.

سید جواد جعفری؛ مدیرکل ارشاد استان خراسان رضوی درباره این کنسرت گفت: این کنسرت ربطی به ارشاد نداشته است. کارهای فرهنگی داخل دانشگاه‌ها اعم از برگزاری کنسرت موسیقی و یا نشست‌های فرهنگی با نظارت خود دانشگاه انجام می‌شود و ربطی به ارشاد نداشته که ما بخواهیم برای آن مجوز صادر کنیم.

محسن رجب‌پور که مدیریت برنامه این گروه در کنسرت سالن میلاد نمایشگاه را بر عهده داشت در گفت وگویی با همشهری آنلاین از لغو مجوز و یا برگزاری کنسرت در دانشگاه مشهد ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت که مدیریت این برنامه در مشهد بر عهده او نبوده و هماهنگی‌ها یا راسا توسط خود اعضای گروه و یا توسط شخصی دیگر انجام شده و او در جریان ماوقع نیست.

کد خبر 191062
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز