دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: تنها چند روز پس از بازدید نخست‌وزیر انگلیس از اردوگاه پناهندگان سوری در اردن و همزمان با توافق مخالفان سوریه با یکپارچه شدن، یک فرمانده نظامی انگلیسی دخالت نظامی محدود کشورش در سوریه را بعید ندانست.

جنگ

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مخالفان سوریه پس از کش‌وقوس‌های فراوان، توافقنامه اولیه‌ای را برای شکل‌دهی ائتلاف ملی گروه‌های مخالف امضا کردند و احمد معاذ الخطیب را به رهبری آن برگزیدند. این فرد روحانی به تازگی از سوریه خارج شده و به مصر رفته‌است. از سوی دیگر، انگلیس اعلام کرد که امکان دخالت نظامی محدود در سوریه را بعید نمی‌داند.

ژنرال دیوید ریچاردز فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح انگلیس در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی بر ضرورت بررسی موضوع دخالت نظامی در سوریه در حال حاضر تأکید کرد و احتمال داد که دخالت نظامی محدودی در سوریه صورت گیرد اما در عین حال افزود: جامعه جهانی باید شیوه و کیفیت مناسب این عملیات را مشخص سازد. وی افزود: می‌توان شمار نه‌چندان زیادی از نیروها را در زمستان آینده به سوریه اعزام کرد.

اما روزنامه سان دیروز گزارش داد که ژنرال‌های ارتش انگلیس طرح نخست‌وزیر برای اعزام نیرو به سوریه را رد کرده‌اند. به گزارش این روزنامه، دیوید کامرون به فرماندهان ارتش دستور بررسی چند طرح نظامی را داده اما فرماندهان نظامی به این امر اعتراض کرده و علت مخالفت خود را عدم تمایل به کشاندن ارتش به جنگی دیگر دانسته‌اند. روزنامه سان افزود: ویلیام هیگ وزیر خارجه و فیلیپ هاموند وزیر دفاع به‌علت متفاوت بودن شرایط سوریه با لیبی، با این طرح مخالف هستند.

روزنامه دیلی استار ساندی انگلیس هم گزارش داد که دیوید کامرون و باراک اوباما در حال رایزنی درباره دخالت نظامی در سوریه و مسلح‌سازی‌ مخالفان هستند. این درحالی است که فرستاده سازمان ملل به سوریه اعلام کرد که شورای امنیت هرگز تصمیمی درباره دخالت نظامی در سوریه اتخاذ نخواهد کرد، زیرا مشکلاتش بیشتر از فوایدش است. اخضر ابراهیمی در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی مصری اعلام کرد که تنها راهکار برای این بحران، سیاسی است.

کد خبر 191080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز