چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره شمالی پرتاب موشکی را که پیش از این اعلام کرده بود انجام داد.این حرکت با واکنش تند بان کی‌مون روبه‌رو شد.

north korea

خبرگزاری رسمی کره شمالی روز چهارشنبه از پرتاب یک موشک دوربرد در این کشور خبر داد و اعلام کرد: این موشک در ماموریت خود برای قرار دادن یک ماهواره در مدار کره زمین موفق بوده است.
این خبرگزاری افزود: پرتاب نسخه دوم از ماهواره کوانگ میونگ سانگ-3 از مرکز فضایی سوهائه در تاریخ 22 آذر(12 دسامبر )با موفقیت انجام شده است.
بعد از اعلام این خبر دولت ژاپن از شورای امنیت سازمان ملل خواست درباره اقدام کره شمالی در پرتاب یک موشک دوربرد نشست فوق العاده برگزار کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو نماینده ژاپن در سازمان ملل از ریاست مغربی شورای امنیت خواست در این مورد جلسه ای فوق العاده تشکیل دهد.
بان کی مون ،دبیر کل سازمان ملل متحد، نیز پرتاب موشکی کره شمالی را نقض آشکار قطعنامه های سازمان ملل متحد خواند.
یک دیپلمات غربی اعلام کرد در پی شلیک موشک دوربرد کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه در این باره رایزنی خواهد کرد.
این دیپلمات گفت: ژاپنی‌ها و آمریکایی‌ها خواستار رایزنی‌های شورای امنیت سازمان ملل شده‌اند. این نشست قرار است حدود یازده صبح به وقت محلی ( ساعت 17 به وقت گرینویچ) برگزار شود.
خبرگزاری شین هوا نیز بعد از اطلاع‌رسانی رسانه‌ها درباره این‌که چین به طور تلویحی این حرکت را تایید نکرده گزارش داد چین پرتاب موشک کره شمالی را محکوم کرد.

کد خبر 194138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز