چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری­آنلاین: نزدیک به 50 ناشر شناخته شده حوزه موسیقی ساعت 14 سه شنبه 21 آذر در محل خانه موسیقی گرد هم آمدند تا دهمین کانونی باشند که به جمع کانون­‌های تخصصی خانه موسیقی اضافه می‌شوند.

music

به گزارش همشهری آنلاین در این انتخابات بعد از برخی بحث درباره تصمیمات هیئت مدیره خانه موسیقی زمزمه­‌هایی که در تغییر اساسنامه  خانه موسیقی درگرفته است مجمع عمومی وارد دستور اصلی خود شد و  با ریاست محمد موسوی، مدیر انتشارات ماهور و  دو ناظر از میان 13 نامزد برای سمت­‌های هیئت مدیره و بازرسان افراد زیر به ترتیب آراء انتخاب شدند.

رامین صدیقی مدیر نشر موسیقی هرمس با 33 رای، بابک چمن آراء (مدیر نشر موسیقی آوا خورشید و بتهوون) با 32 رای،غلام علمشاهی با 32 رای، صدرالدین حسینخانی مدیر تولیدو پخش ایران گام با 30 رای، محسن رجب­پور مدیر نشر ترانه شرقی با 28 رای به عنوان اعضای اصلی و محمدعلی چاووشی مدیر استودیو بل و نشر مشکات با 26 رای و عبدالرضا نوروزی از شیما فیلم با 24 رای به عنوان دو عضو علی البدل برای مدت دو سال انتخاب شدند.

برای انتخاب بازرسان هم محمد تقی حق بین با 29 رای و حسن دانشمندی از نشر عارف با 18 رای به عنوان بازرس اصلی و علی­البدل انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش این مجمع قرار بود یک هفته قبل، سه شنبه 14 آذر در خانه موسیقی برگزار شود که عصر روز قبل از برگزاری دست اندرکاران خانه موسیقی اعلام کردند که به دلیل تعطیلات این نشست برگزار نمی شود، این در حالی است که برخی از انتخابات مجامع  خانه موسیقی در تعطیلات هم برگزار می شد و  علاوه بر آن در این روز تنها نهادهای دولتی تعطیل بودند و عمده نهادهای خصوصی و شرکت ها و موسسات بر سر کارشان بودند و لذا مشخص نیست که تصمیم به تعطیل و تعویق انتخابات به یک هفته بعد بدون نظرخواهی و مشورت با هئیت موسس کانون چه میزان اعتبار قانونی دارد.

از نکات مهم و حاشیه این نشست بحث درباره کانون‌های اصلی و فرعی است که مدتی است توسط هیئت مدیره خانه موسیقی مطرح شده است. در این زمینه برخی از ناشران با این استدلال که برابر اساسنامه موجود خانه موسیقی چیزی به نام کانون‌های اصلی و فرعی وجود خارجی ندارد  و تصمیمات هیئت مدیره هم باید با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده به تصویب برسد و سپس مورد تایید دبیرخانه نظارت بر موسسات فرهنگی و هنری وزارت ارشاد قرار بگیرد تا صبغه اجرایی پیدا کند، این تصمیم را مردود اعلام کردند .

 یکی  از ناشران حاضر در این نشست در گفت وگویی باهمشهری انلاین گفت: باتوجه به این که هیچ کدام از مسئولان اصلی هیئت مدیره خانه موسیقی در برابر این ابهام و پرسش مهم ناشران پاسخی ندادند و  حتی تنها مسئول حاضر در مقابل این پرسش که از نظر خانه موسیقی ما عضو برابر حقوقیم گفت که  من نمی دانم و هر چه در اساسنامه است درست است.بنا بر این طی صورت جلسه ای ناشران توافق کردند تا به صورت موقت اساسنامه موجود با قید ضروری سه اصلاح و تاریخ برگزاری مجمع قانونی همین اساسنامه مبنا باشد و اگر در محدوده دو ماه آینده عضویت برابر حقوق با سایر کانون های دیگر تعیین تکلیف شد به عنوان کانونی از خانه موسیقی ادامه فعالیت داده و در غیر این صورت به سمت تشکیل نهاد مستقل از خانه موسیقی سوق پیدا کندو مسئولیت پی گیری این ماجرا به هیئت منتخب موقت سپرده شد.

کد خبر 194149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز