همشهری‌آنلاین: آلبوم تنها نخواهم ماند که حاصل بداهه‌نوازی شاه‌کمان کیهان کلهر با سنتوربم علی بهرامی فرد است،در فهرست بهترین‌های سال 2012 آی‌تیونز قرار گرفت.

itunes

حسین الله‌وری، مدیر انتشارات نقطه تعریف که این آلبوم را اسفند ماه سال گذشته روانه بازار موسیقی کرد، ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین و ارسال لینک و تصویری از سایت آ‌ی‌تیونز در این زمینه گفت: چند آلبوم دیگر آقای کلهر هم در زمره آثاری است که در سایت آی‌تیونز خواستاران خوبی دارد،اما این آلبوم در فهرست بهترین آثار موسیقی این سایت خرید و فروش موسیقی قرار گرفت که برای موسیقی ایران توفیق و خبر خوبی است.

این آلبوم از هشت قطعه «راز و نیاز با آسمان»، «کجایی‌»، «ظهر گرم تابستان»، «سرودی برای باران» ،«من به فریاد»، «چیدن ستاره»، «شکوه» و «تنها نخواهم ماند» تشکیل شده است که در تابستان سال 89 در استودیو بل ضبط شد. این آلبوم پیش از این در تالار وحدت در قالب کنسرت این دو هنرمند برگزار شده بود.

more

 تنها نخواهم ماند کیهان کلهر منتشر شد

کلهر در آی تیونز

به گزارش همشهری‌آنلاین  کیهان کلهر که تا کنون 4 بار نامزد دریافت جایزه گرمی بوده است و از وی به عنوان چهره‌ای شناخته شده در جهان موسیقی ملل می‌توان یاد کرد، در نشستی که چندی قبل برای رونمایی از این آلبوم تشکیل شد به شیوه ویدئو کنفرانس از آمریکا درباره این اثر گفت:مشخصه این کار استفاده از دو ساز غیرمعمول یعنی «شاه کمان» و «سنتورباس» است که با این سازها صدای جدیدی را در کار به وجود آورده‌ایم. نمی‌توان گفت که دقیقا قطعات در چه دستگاهی نواخته شده است، اما شبیه گردش‌هایی در دستگاه اصفهان و آواز افشاری است.

کد خبر 194455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز