همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه نباید نگاه اقتصاد در سلامت همچون بنگاه اقتصادی باشد، گفت: حوزه سلامت در سال جاری دچار چالش جدی شده و مردم نگرانی های زیادی دارند.

حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۸ آذر) مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی از ۱۱۵۰ میلیارد تومان درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها تنها ۸۰ میلیارد تومان به بیمارستان ها اختصاص داد و بقیه را صرف مسکن مهر کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، بعد از قرائت پیشنهادات کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس برای حل مشکلات بخش سلامت، افزود: براساس این پیشنهاد دولت مکلف است منابع و مصارف مربوط به قانون هدفمند کردن یارانه ها را به نوعی مدیریت کند تا سهم حوزه سلامت وفق بند (ب) ماده (۳) قانون برنامه پنجساله پنجم معادل ۱۰ درصد (۱۰%) خالص کل وجوه حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها ظرف دو ماه در تاریخ تصویب این قانون محقق گردد.

وی افزود: دولت مکلف است کسری بودجه ۶۰ هزار میلیارد ریالی مربوط به اجرای جزء (۳) بند (۴۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور را از محل درآمد ناشی از اختلاف نرخ ارز محاسباتی پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۱ و نرخ ارز مبادلاتی تعیین شده در اتاق مبادلات ارزی به نسبت تحقق کل درآمد حاصل به کل درآمد پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۱ تامین نماید.

شهریاری در ادامه تاکید کرد: در این طرح همچنین دولت را موظف کردیم واردات دارو، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی را که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین و تایید می شود، براساس نرخ مصوب ارز محاسباتی پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۱ اعمال نماید.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: نباید نگاه اقتصاد در سلامت همچون بنگاه اقتصادی باشد، میزان درآمد بیمارستان یا هر مرکز بهداشتی و درمانی نشان دهنده موفقیت فعالیت آن مرکز به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در ارتقای سلامت کشور نیست بلکه افزایش شاخص‌های سلامت و رضایتمندی مردم است که بر عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان متولی اصلی حکومت در حوزه سلامت صحه می‌گذارد و توجه به این موضوع، وظیفه و مسئولیت نهادهای نظارتی را در قبال چگونگی هزینه کرد متولیان بهداشت و درمان تبیین می کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: دو هزار میلیارد تومان که در بودجه سال ۱۳۹۰ با پیگیری‌های این کمیسیون مطالبه شد کجا هزینه گردید؟ آیا در محل‌های پیش‌بینی شده هزینه شد؟ با چه مستمسک قانونی، دولت یک هزار و صد و پنجاه میلیارد تومان از بودجه بخش سلامت را به وزارت راه و شهرسازی واگذار نمود و چرا در قبال اعتراض به این عمل غیرقانونی عکس العملی نشان نداد؟

کد خبر 194773
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز