مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکصد و پنجاه سال قبل متروی شهر لندن به بهره برداری رسید. این کار در نهم ژانویه سال هزار و هشتصد و شصت و سه صورت گرفت و برای نخستین بار در جهان جابجایی مسافران از طریق مترو شروع شد.

متروی لندن

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، متروی لندن، قدیمی‌ترین متروی جهان به شمار می‌رود. نخستین متروی جهان مسافران انگلیسی را بین ایستگاه‌های پادینگتون و فارینگدون جابجا کرد.

واگن‌های اولین متروی لندن به صورتی بود که سر و صدای شدید حرکت قطار و بوی تونل‌ها در داخل واگن‌ها می‌پیچید. یکصد و پنجاه سال قبل، چهل هزار نفر برای تماشای اولین سفر متروی لندن تجمع کردند.

متروی لندن

این سفر هجده دقیقه طول کشید. مردم به شدت می‌ترسیدند و هراس داشتند که هر لحظه تونل فرو بریزد و حرکت قطار متوقف شد اما در نهایت مشخص شد که این ترسها بی مورد است. موتورهای بخار، واگن‌های نخستین متروی جهان را جابجا می‌کردند.

متروی لندن

در دوران جنگ جهانی دوم، متروی لندن به پناهگاهی درمقابل حملات هوایی نیروهای آلمان نازی تبدیل شده بود. متروی لندن روزانه بیش از مجموع خطوط ریلی دیگر مناطق انگلیس، مسافر جابجا می‌کند. هر روز چهار میلیون نفر با متروی لندن جابجا می‌شوند.

متروی لندن

کد خبر 197466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز