مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: براساس طرح تفصیلی جدید شهر تهران سازندگان همه ساختمان‌ها ملزم به تأمین پارکینگ شدند.

parking

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران با تأکید بر الزام تأمین پارکینگ برای همه ساختمان‌ها در همه پهنه‌ها در طرح تفصیلی جدید گفت: صدور پروانه براساس طرح تفصیلی جدید و هرگونه گواهی عدم‌خلاف یا گواهی پایان ساختمان مربوط به آنها منوط به تأمین پارکینگ‌های مورد نیاز است که این الزام برای تمامی ساختمان‌ها و در همه پهنه‌ها وجود دارد.

مجید پاکساز با اشاره به پیش‌بینی وضعیت تأمین پارکینگ در طرح تفصیلی جدید تهران گفت: تأمین قطعی و احداث پارکینگ مورد نیاز برای تمامی ساختمان‌ها و در همه پهنه‌ها الزامی است و هرگونه صدور پروانه‌ای نیز بر این اساس صورت می‌گیرد. بنابراین گزارش، صدور پروانه براساس طرح تفصیلی جدید و هرگونه گواهی عدم‌خلاف یا گواهی پایان ساختمان مربوط به آنها، منوط به تأمین پارکینگ‌های مورد نیاز است.

همچنین تأمین پارکینگ‌ها می‌تواند در همان ساختمان و یا درصورت احراز و تأیید عدم‌امکان تأمین پارکینگ در ساختمان و قطعه مربوطه ، در پارکینگ‌های دارای اسناد حقوقی در شعاع حداکثر 250متر از ساختمان تعریف شود. به گفته پاکساز، همچنین احداث پارکینگ مازاد بر ضوابط در همه پهنه‌های شهر، در طبقات زیر همکف (منفی) با رعایت سطح اشغال 80درصد در منفی یک و سایر ضوابط قانونی درصورت اخذ مجوز از مراجع قانونی مربوطه و با رعایت قانون حفظ و گسترش فضای سبز بلا‌مانع است.

وی با اشاره به شرایط احداث پارکینگ‌های اختصاصی محلی اظهار کرد: احداث پارکینگ‌های اختصاصی محلی در محدوده‌هایی از شهر که تأمین پارکینگ امکان‌پذیر نیست به‌ویژه در بافت‌های فرسوده، طبق شرایط مصوبه کمیسیون ماده پنج مجاز است.

کد خبر 198621
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز