گروه شهری: پس از گذشت 18سال، طرح ناتمام بزرگراه شهید باقری در شرق تهران، بالاخره به بزرگراه شهید بابایی پیوست و آماده بهره‌برداری شد.

بزرگراه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در هفته گذشته بهره‌برداری از2.5کیلومتر باقیمانده بزرگراه شهید باقری به بزرگراه شهید بابایی به‌عنوان یکی از 12پروژه اولویت دار عمرانی پایتخت همزمان با دهه فجر سال‌جاری دانست.سید مازیار حسینی پیش‌تر اعلام کرده بود: با بهره‌برداری از 2.5کیلومتر از بزرگراه شهید باقری و اتصال آن به بزرگراه شهید بابایی پرونده اتصال بزرگراه شهید باقری به بابایی بسته می‌شود. ساخت بزرگراه شهید باقری که با نام بزرگراه مسیل تهرانپارس مطرح شده بود، در سال 1367آغاز شد و تا پاییز سال 74در فاز اول 5.7کیلومتر از بزرگراه تا شمال بزرگراه شهید زین‌الدین به بهره‌برداری رسید. ادامه ساخت این بزرگراه پس از گذشت 18سال، در هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش همشهری، پروژه ادامه بزرگراه باقری از خیابان استقلال تا بزرگراه شهید بابایی طولی در حدود 2.5 کیلومتر دارد و دارای سه تقاطع غیرهمسطح است. به گفته مسئولان، این پروژه هم‌اکنون 99درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان روز دوشنبه با نصب 12پایه روشنایی باقی مانده در آن، پیشرفت فیزیکی آن به 100درصد می‌رسد و آماده بهره‌برداری خواهد بود. در این بخش از بزرگراه سه تقاطع غیرهمسطح احداث شده است. تقاطع غیرهمسطح بلوار استقلال که پلی به طول 200مترو و عرض 17متر دارد. تقاطع غیرهمسطح زیر گذر یاس و تقاطع غیرهمسطح شهرک امید و در نهایت تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید بابایی در انتهای پروژه در جریان احداث این بزرگراه ساخته شده است.

براساس این گزارش، کل عملیات آسفالت ریزی این پروژه تکمیل شده، خط کشی‌های آن نیز صورت گرفته و گاردریل‌های آن نصب شده است.ادامه بزرگراه شهید باقری از ابتدای سال90 آغاز‌شده و پس از رفع معارضان ملکی مختلف ازجمله زمین‌های شهرک امید، سازمان جنگلداری و مجموعه یاس این پروژه پس از گذشت 24‌ماه در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به‌عنوان مجری و معاونت فنی وعمرانی شهرداری تهران به‌عنوان کارفرمای این طرح ساخت این بخش از بزرگراه کار احداث آن‌را به‌عهده داشته و در جریان ساخت آن بیش از 150هزار مترمکعب خاکریزی صورت گرفته است. همچنین 120مترمکعب خاکبرداری در این پروژه صورت گرفته است. میزان آسفالت به‌کار رفته در این پروژه در حدود 40هزار تن بوده و حجم بتن ریزی در این پروژه نیز در حدود 30هزار مترمکعب اعلام شده است.

به گفته مسئولان اجرایی این پروژه، علاوه بر معارضان ملکی در ساخت این پروژه معارضان تأسیساتی نیز وجود داشت. لوله بنزین و نفت شمالی- جنوبی تهران در این بخش از شهر رفع معارض شد. همچنین کابل برق فشار قوی و تیرهای قدیمی برق در این مجموعه رفع معارض شد. از آنجا که این پروژه با جنگل‌های شرقی لویزان تلاقی داشت، براساس هماهنگی صورت گرفته با سازمان جنگلداری و سازمان محیط‌زیست، درخت‌های مسیر بزرگراه، به منطقه‌ای دیگر انتقال یافت و همچنین درختکاری در بخش خالی جنگل‌های لویزان صورت گرفت. همکاری مناسب شهروندان و مدیران شهرک امید، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و سازمان جنگلداری و محیط‌زیست در پیشرفت این پروژه تأثیر بسیاری داشته و امکان بهره‌برداری از این پروژه را در زمان مقرر فراهم کرده است.

کد خبر 198971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز