همشهری‌آنلاین: کارگردان فیلم محمد رسول الله(ص) گفت: جهان اسلام تصویری درست از پیامبر اسلام تاکنون نتوانسته به جهانیان ارائه کند و همه در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم.

مهر نوشت: مجید مجیدی در نشست پیامبر رحمت و دنیای معاصر در مسجد و کانون توحید با اشاره به اینکه 6 سال است پروژه مربوط به حضرت محمد(ص) را شروع کرده است گفت: این پروژه یکی از برکات اصلی زندگی من است.

وی با اشاره به اینکه مقصر اصلی اسلام ستیزی خود جهان اسلام است تصریح کرد: در طول این سالیان جهان اسلام نتوانسته یک قرائت درست و زیبا و لطیف از پیامبر اسلام ارائه دهد.

وی افزود: ما نتوانسته‌ایم برای نسل امروز و حتی جهان اسلام صورت زیبا از این شخصیت مقدس ارائه دهیم و همه ما در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم. ما در کشور شیعه خودمان نتوانسته‌ایم تصویری درست از پیامبر ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما اخلاق به عنوان بزرگترین کرامت انسانی مورد غفلت واقع شده گفت: در کشور ما بی اخلاقی‌ها باعث ایجاد کدورت و فضای بد در جامعه شده است.

وی تأکید کرد: حضرت به وجوه مختلف کرامت انسانی از جمله صداقت تأکید دارند. پیامبر آمد تا کرامت انسانی را در جامعه زنده کند و به عنوان ودیعه برای همه بشریت ارائه کند و نه تنها جهان اسلام.

مجیدی افزود: از 6 سال پیش که پروژه حضرت رسول(ص) آغاز شد هر چه جلوتر رفتیم به بحران‌های عمیقی در کار برخوردیم و متوجه شدیم این بد عهدی به صدر اسلام باز می‌گردد. هر چه در منابع تاریخی بیشتر جستجو کردیم متوجه شدیم که به زندگی پیامبر از دوران کودکی تا بعثت کمتر پرداخته شده است.

وی یادآور شد: در طول 3 سال تلاش توانستیم منابع بسیاری را در خصوص این پروژه گردآوری کنیم که منبع خوبی برای جهان اسلام در این زمینه خواهد بود.

مجیدی تصریح کرد: در خصوص زندگی حضرت عیسی(ع) 200 فیلم ساخته شده است. این تعداد مشتمل بر فیلم‌هایی است که یا به طور مستقیم به ایشان پرداخته شده یا به مسیحیت.

وی افزود: در خصوص زندگی حضرت موسی(ع) نیز حدود 120 فیلم ساخته شده است. در خصوص پیامبران دیگر نیز حدود 80 فیلم ساخته شده است. در خصوص بودا حدود 40 فیلم ساخته شده است. اما در خصوص پیامبر اسلام تنها یک فیلم ساخته شده است که نزد ایرانی‌ها نیز این فیلم محبوب است.

این کارگردان تأکید کرد: مرحوم مصطفی عقاد این فیلم را ساخت و البته این فیلم از منظری جفا به حضرت رسول است چرا که در این فیلم فقط شاهد جهاد و جنگ هستیم و تصویر ارائه شده از اسلام در این فیلم شمشیر است.

وی یادآور شد: البته پیامبر جنگ‌های تدافعی داشته‌اند. منشور پیامبر در جنگ‌های دفاعی که داشته‌اند می‌تواند منشور حقوق بشر در جنگ باشد.

وی افزود: سلوک پیامبر از جنس زندگی است. ایشان از کودکی به صفت امین متصف شدند آن هم در جامعه‌ای که بویی از اخلاق نبرده بود. خصائل زیبای اسلامی در وجود حضرت متجلی است و ایشان برای همه بشریت الگوست.

وی تصریح کرد: ما در مقابل نسخه ارائه شده توسط معاندان از حضرت رسول نیامده‌ایم نسخه بهتری ارائه دهیم. مقابله با این معاندان می‌تواند ارائه الگو و تصویری درست از حضرت باشد.

مجیدی یادآور شد: در پروژه حضرت محمد(ص) منایع عظیم و خوبی از اهل سنت و شیعه گردآوری شد. این فیلم دوران کودکی پیامبر تا 13 سالگی را روایت می‌کند.

وی تأکید کرد: یکی از برکات این فیلم ادای دین به حضرت ابوطالب است. در تاریخ شیعه به این شخصیت جفا شده است. برخی گفته‌اند که ایشان مشرک از دنیا رفت که این جفای بزرگ به این شخصیت است.

کد خبر 199422
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز