همشهری‌ آنلاین: دانیال داوری (Daniel Davari) بازیکن فوتبال متولد ششم ژانویه ۱۹۸۸ ( ۱۶ دی ۱۳۶۶) در حومه فرانکفورت (گیسن) آلمان است.

او که ایرانی - آلمانی است؛ عضو تیم فوتبال اینتراخت برانشویگ ( Eintracht Braunschweig) (بوندس لیگا 2) است.

او درباره خودش می‌گوید: "پدرم ایرانی است. من از زمان کودکی پاسپورت ایرانی دارم. تمام اقوام خانواده پدری من در ایران زندگی می‌کنند. من در سنین کودکی دفعات زیادی به ایران سفر کردم و به دیدار خانواده‌ام در آنجا رفتم. مادر من لهستانی‌تبار است و من در آلمان با سه فرهنگ متفاوت رشد کرده‌ام.... من مرتب نتایج تیم ملی ایران را پیگیری می‌کنم. همیشه دوست داشتم که ایران در جام‌های جهانی حضور داشته باشد. خاطره فراموش نشدنی من تماشای دیدار ایران با پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان از نزدیک بود. من در آن روز به عنوان طرفدار تیم ایران در ورزشگاه شهر فرانکفورت بودم و ملی‌پوشان ایران را تشویق کردم......حضور در تیم ملی فوتبال ایران همیشه آرزوی من بوده است. "

داوری فوتبال را از تیم محلی ویسک که در آنجا متولد شد آغاز کرد. سپس در سال 2007 به تیم جوانان ماینز رفت. او در رده بزرگسالان و در تیم دوم ماینز نیز بازی کرد و طی سال‌های 2007 تا 2009، سی و دو بازی برای آن‌ها انجام داد و سرانجام در تابستان 2009 به تیم آینتراخت برانشویگ ملحق شد.

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در سال 1391 از او برای بازی در تیم ملی فوتبال ایران دعوت به عمل آورد.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز