سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کار آموزشی دانشگاه زنجان (مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری) رسماً از سال 1354 آغاز شد ه است.

zanjan

شورای گسترش آموزش عالی در جلسه شماره 97 مورخ 15/5/1353 تأسیس مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری را در رشته‌های مدیریت کشاورزی و دامپروری (مقطع کارشناسی) در شهر زنجان تصویب کرد.

به دنبال آن در 14 اسفندماه سال 1353 اولین جلسه هیأت امنای مدرسه عالی زنجان تشکیل و مقرر گردید که از اول مهرماه سال 1354 فعالیت آموزشی خود را با پذیرش 72 دانشجو از طریق آزمون سراسری در دو رشتة مدیریت کشاورزی و مدیریت دامپروری آغاز کند. بدین ترتیب کار آموزشی دانشگاه زنجان (مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری) رسماً از سال 1354 آغاز شد.

در آذرماه همان سال با تصویب هیأت دولت، زمینی به مساحت400 هکتار برای انجام فعالیت‌های آموزشی و کارهای عمرانی از طریق سرجنگلداری وقت استان در اختیار دانشگاه قرار گرفت.

مدرسه عالی کشاورزی و دامپروری زنجان در مورخ 2/12/1355 از سوی شورای گسترش آموزش عالی به دانشکده کشاورزی زنجان با دو رشته کشاورزی و دامپروری در مقطع کارشناسی، تغییر نام پیدا کرد.

بنا به مصوبه ستاد انقلاب فرهنگی در مورخه 25/5/1361 در چارچوب تغییر نظام آموزش عالی کشاورزی، دانشکده کشاورزی زنجان به آموزشکده کشاورزی زنجان تبدیل گردید. ولی براثر تلاش عده‌ای از مسئولین استان و دانشگاهیان و با توجه به وجود امکانات خوب در استان، موضوع تغییر نام آن مجدداً در جلسه مورخ 11/3/1364 شورای بازگشایی وزارت فرهنگ و آموزش عالی سابق مطرح و به دانشکده کشاورزی زنجان تغییر نام پیدا کرد.

با توجه به موافقت مورخ 5/2/1366 شورای گسترش آموزش عالی، مبنی بر پذیرش دانشجو در آموزشکده فنی زنجان، شورای مذکور با تبدیل دانشکده کشاورزی زنجان به مجتمع آموزش عالی زنجان (شامل آموزشکده فنی و دانشکده کشاورزی) در تاریخ 19/2/1366 نیز موافقت نمود.

همچنین با تأسیس دانشکده علوم در سال 1369 و دانشکده ادبیات و علوم انسانی در سال 1370، سرانجام در تاریخ 15/11/1370 با تغییر نام مجتمع آموزش عالی زنجان به دانشگاه زنجان از سوی وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت موافقت بعمل آمد.

اهداف و وظایف اساسی دانشگاه

اهداف:

پرورش استعدادها از طریق آموزش و پژوهش‌های علمی به منظور کمک به تجهیز و تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور

ایجاد امکانات پژوهشی به منظور شناخت عوامل بالقوه ناشناخته و درجهت افزایش توان علمی در زمینه علوم مختلف

وظایف:

- آموزش دانشجویان در رشته‌های مختلف

- برقراری روابط دانشگاهی با دانشگاه‌های داخل یا خارج از کشور از طریق قراردادهای فرهنگی و دانشگاهی

- تشکیل سمینارها و کنفرانس‌های علمی و آموزشی

- ترجمه‌ و تألیف‌ کتب‌ و نشریات در زمینه‌های مختلف علمی

منبع: znu.ac.ir

کد خبر 200335
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز