همشهری آنلاین: علی اوجبی دبیر جشنواره نقد کتاب در جریان برگزاری نهمین دوره این جشنواره از سمت خود کناره گیری کرد.

دبیر جشنواره نقد کتاب در حین اجرای مراسم استعفا کرد

مهر در این رابطه نوشت، مراسم نهمین جشنواره نقد کتاب عصر امروز با حضور وزیر ارشاد و چهره‌هایی مانند بهاءالدین خرمشاهی، میرجلال الدین کزازی و احمد فرامرز قراملکی آغاز به کار کرد.

علی اوجبی دبیر علمی نهمین جشنواره نقد کتاب در سخنانی گفت: بنده 6 سال است که به دعوت آقای شجاعی صائین مدیرعامل خانه کتاب در این مسئولیت هستم و علی رغم اینکه او قبل از جلسه امروز به من گفت که یک نکته‌ای را نگویم، این نکته را می‌گویم. بنده از سمت خود استعفا داده‌ام و از وی می‌خواهم که این مهم به عهده فرد دیگری گذاشته شود.

وی در ادامه از افزایش کمی مقالات این دوره از جشنواره نقد کتاب و در عین حال پایین آمدن سطح کیفی آنها سخن گفت.

وی همچنین با انتقاد از شعرهای هایکو و برخی داستان‌های عامه پسند بر لزوم توجه جدی به نقد در حوزه ادبیات تاکید کرد.

معاون فرهنگی خانه کتاب همچنین گفت: ما در زمینه نقدنویسی مشکل آموزشی نداریم مساله این است که فرهنگ نقدپذیری هنوز در جامعه ما جا نیفتاده است.

دبیر جشنواره نقد کتاب همچنین از بازبینی آیین نامه این جشنواره خبر داد و با اشاره به برخی مشکلات آن گفت: بنده شخصا در تمام این 6 سال به کتابخانه‌ها سر می‌زدم و مقالات حوزه نقد را تهیه می‌کردم؛ چراکه متاسفانه برخی مجلات حتی حاضر نیستند نسخه‌هایی از شماره‌های جدید خودشان را به ما بفروشند.

اوجبی همچنین ضمن تائید مقالاتی از آثار چاپ شده در مجلات کلیات وابسته به خانه کتاب در میان برگزارکنندگان جشنواره نقد کتاب گفت: این مساله به ما ارتباطی پیدا نمی کند، ما چه کنیم که مجلات دیگر به صورت تخصصی به حوزه نقد نمی پردازند.

کد خبر 201190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز