همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از احداث یک پایگاه جدید دریایی نظامی در شهر «پسابندر» خبر داد و گفت: این پایگاه دریایی در حال احداث در شرقی‌ترین سواحل کشورمان و در خلیج گواتر که هم‌مرز با کشور پاکستان است، قرار دارد.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، با بیان اینکه این پایگاه نظامی جزو منطقه دریایی کنارک محسوب می‌شود، افزود: نیروی دریایی ارتش پیش از این در این مناطق حضور نظامی نداشت اما امروز برای دفاع از منافع و منابع آبی کشورمان در این منطقه حضور خواهیم داشت که از این به بعد با اشراف بیشتری بتوانیم رفت و آمدها در منطقه را کنترل کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش بنا بر اوامر فرمانده معظم کل قوا به عنوان طلیعه‌دار توسعه منطقه مکران است، افزود: استقرار نیروی دریایی ارتش از بندرعباس شروع می‌شود و در شهرهای میناب، سیریک، جاسک، راس میدانی، کنارک و پسابندر ادامه پیدا می‌کند.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه استقرار نیروی دریایی ارتش موجب آبادانی در این مناطق خواهد شد، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش تلاش می‌کند تا سطح مدنیت و پیشرفت در این سواحل افزایش یابد.

کد خبر 201817
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز