چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: لارنس (لری) پیج در ۲۶ مارچ ۱۹۷۳ در ایالت میشیگان آمریکا به دنیا آمد. وی به همراه سرگی برین شرکت گوگل را بنیان‌گذاری کرده‌ است.

larry page

پدر لری در زمینه علوم کامپیوتر کار می‌کرده و یکی از بزرگان علم هوش مصنوعی به حساب می‌آید. مادر وی نیز استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه ایالتی میشیگان بود.

لری لیسنانس مهندسی کامپیوتر خود را از دانشگاه میشیگان و فوق لیسانس علوم کامپیوتر خود را از دانشگاه استنفورد، جایی که با سرگی برین آشنا شد و گوگل را پایه‌گذاری کرد، کسب کرده‌است.

وی پس از کسب مدرک فوق لیسانس خود در دانشگاه استنفورد مشغول کار بر روی مقاله دکتری خود در زمینه ارتباط صفحات در وب شد. لری در ادامه مطالعات خود برروی یافتن لینک‌های صفحات وب به یکدیگر کار کرد. در همان زمان سرگی برین که پیشتر با لری آشنا شده‌بود به وی در مطالعاتش کمک کرد و آن دو موفق شدند مقاله خود را به یک موتور جستجوی اینترنتی تبدیل کنند و در سال 1996 آن را بر روی سرور وب‌سایت دانشگاه اسنتفورد راه‌اندازی کنند.

این دو سپس در سال 1998 شرکت گوگل را به طور رسمی راه‌اندازی کردند. لری و سرگی هر دو تا سال 2001 مدیر عامل شرکت گوگل بودند تا زمانی که اریک اشمیت را برای این سمت استخدام کردند. در سال 2011 لری پیج سمت مدیرعاملی گوگل را دوباره به دست گرفت. پیج و برین هر دو حقوق یک دلاری از شرکت گوگل دریافت می‌کنند اما بیشتر ثروت آن‌ها به صورت سهام در گوگل ذخیره شده‌است.

تا پایان سال 2012 سرمایه پیج مبلغ 20.3 میلیارد دلار تخمین زده شده‌است.

کد خبر 202361
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز