همشهری‌آنلاین: 6 اسفند را می‌توان تاریخی مهم در اخبار خودرویی سال 1391 به ثبت رساند. اظهارات رئیس جمهور درباره نرخ‌ها، دستور وزیر صنعت و شایعه تغییر مدیران خودروساز اخبار مهمی هستند که در این حوزه خبری منتشر شدند.

خبرگزاری

نکات مهم

مشروح

خبرگزاری فارس ساعت 12.37

  • احتمال تغییر در مدیران خودروساز؛ مدیرعامل سایپا: استعفا نکرده‌ام
  • بحث‌هایی در مورد تغییر در هیئت مدیره و مدیرعاملی شرکت‌های خودروساز سایپا و ایران خودرو مطرح است و از ملک، حسین‌پناه و یکه زارع به عنوان گزینه‌های احتمالی برای مدیرعاملی این شرکت‌ها نام برده می‌شود.
  • گفته می‌شود این تغییرات پس لرزه تنش‌های اخیر در بازار خودرو و افزایش بیش از حد قیمت‌های مصوب خودرو است که باعث ایجاد شوک در بازار شده است.
  • مدنی مدیرعامل سایپا استعفای خود را تکذیب و تاکید کرد در دفتر کارش مشغول به کار است. هنوز تغییری در هیأت مدیره سایپا قطعی نشده و همان افراد قبلی اعضای هیأت مدیره این شرکت هستند.

خبرگزاری فارس ساعت 14.11

  • مدنی از هیئت مدیره سایپا عزل شد؛ تصمیم‌گیری درباره مدیرعامل جدید
  • بهرام زبرجد مدیرعامل سرمایه گذاری کارکنان سایپا گفت: حکم عزل مدنی از هیئت مدیره سایپا و معرفی حسین پناه قانونی است و هیئت مدیره سایپا در مورد مدیرعامل جدید تصمیم گیری می‌کند.
  • طبق اختیاری که از هیئت مدیره سرمایه گذاری کارکنان گروه خودروسازی سایپا داشتم، عیسی حسین پناه را جانشین سعید مدنی در هیئت مدیره سایپا کردم.
  • بنابراین حکم عزل سعید مدنی و معرفی حسین پناه قانونی بوده و ایشان از این به بعد عضو هیئت مدیره سایپا نیستند. این در حالی است که هیئت مدیره سایپا طی روزهای آینده در مورد مدیرعامل و ارکان هیئت مدیره تصمیم گیری و اعلام می‌کند.

خبرگزاری مهر
ساعت 15.54

  • تکذیب برکناری مدنی
  • مدیرعامل سایپا همچنان در سمت خود باقی می‌ماند.
  • یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مدیرعامل سایپا استعفا نداده است، گفت: وی همچنان در سمت خود به عنوان مدیرعامل مشغول به کار است و قرار نیست تغییری انجام شود.

تغییر مدیران خودروساز خبری بود که از صبح 6 اسفند روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. فارس در خبری اولیه نوشت: احتمال تغییر در مدیران خودروساز.

این خبرگزاری به گفته‌های مدیرعامل سایپادر واکنش به بحث‌های مطرح‌شده در مورد احتمال تغییر در هیئت مدیره و مدیرعاملی سایپا پرداخت و به نقل از او نوشت: استعفا نکرده‌ام و تغییر در هیئت مدیره سایپا نیز هنوز به تصویب هیئت مدیره کارکنان این شرکت نرسیده است.

سعید مدنی تاکید کرد که در دفتر کارش مشغول به کار است.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود در هیئت مدیره سایپا، حسین‌ پناه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سایپا جایگزین او شده است نیز گفت: هنوز تغییری در هیئت مدیره اتفاق نیفتاده و این موضوع نیز به تصویب هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه خودروسازی سایپا نرسیده است.

مدنی تصریح کرد: هنوز تغییری در هیأت مدیره سایپا قطعی نشده و همان افراد قبلی اعضای هیأت مدیره این شرکت هستند.

مدنی نماینده حقیقی شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه خودروسازی سایپا در هیأت مدیره سایپا است.

فارس در ادامه گزارش خود نوشت: علاوه بر این، بحث‌هایی در مورد تغییر در هیئت مدیره و مدیرعاملی شرکت‌های خودروساز سایپا و ایران خودرو مطرح است و از ملک، حسین‌پناه و یکه زارع به عنوان گزینه‌های احتمالی برای مدیرعاملی این شرکت‌ها نام برده می‌شود.

گفته می‌شود این تغییرات پس لرزه تنش‌های اخیر در بازار خودرو و افزایش بیش از حد قیمت‌های مصوب خودرو است که باعث ایجاد شوک در بازار شده است.

فارس در خبر دیگری که ظهر 6 اسفند ماه روی خروجی خود قرار داد نوشت: مدنی از هیئت مدیره سایپا عزل شد.

این خبرگزاری در ادامه این خبر آورد: مدیرعامل سرمایه گذاری کارکنان سایپا گفت: حکم عزل مدنی از هیئت مدیره سایپا و معرفی حسین پناه قانونی است و هیئت مدیره سایپا در مورد مدیرعامل جدید تصمیم گیری می‌کند.

بهرام زبرجد در رابطه با تغییر و تحولات رخ داده در هیئت مدیره سایپا اظهار داشت: طبق اختیاری که از هیئت مدیره سرمایه گذاری کارکنان گروه خودروسازی سایپا داشتم، عیسی حسین پناه را جانشین سعید مدنی در هیئت مدیره سایپا کردم.

وی ادامه داد: بنابراین حکم عزل سعید مدنی و معرفی حسین پناه قانونی بوده و ایشان از این به بعد عضو هیئت مدیره سایپا نیستند. این در حالی است که هیئت مدیره سایپا طی روزهای آینده در مورد مدیرعامل و ارکان هیئت مدیره تصمیم گیری و اعلام می‌کند.

زبرجد تاکید کرد: این حکم به تاریخ اول اسفند موجود بوده و اسناد مربوطه هم وجود دارد که در صورت لزوم آنها را منتشر می‌کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: با این اوصاف خبر مربوط به ادامه حضور مدنی در هیئت مدیره سایپا تکذیب می‌کنم.

زبرجد درباره اینکه گفته می‌شود این تغییرات پس لرزه تنش‌های اخیر در بازار خودرو و افزایش بیش از حد قیمت‌های مصوب خودرو است که باعث ایجاد شوک در بازار شده، گفت: هیچ فشار و بحثی از بیرون مطرح نبوده و صرفا" جهت سیاست گذاری و انجام برنامه‌ها تصمیم به تغییر نماینده کردیم. از سوی دیگر بسیاری از قیمت‌ها افزایش یافته و قرار نیست این موضوع متوجه مدیران باشد.

وی در مورد دلیل تغییر مدنی و معرفی حسین پناه هم گفت: این تصمیم ناشی از آن است که ما دو نماینده در هیئت مدیره سایپا داریم که باید با هم هماهنگ باشند. نفر جدید یعنی حسین پناه هم باید دو خصیصه اصلی داشته باشد. اول هماهنگی با دیگر نماینده سرمایه گذاری کارکنان سایپا در هیئت مدیره سایپا و دوم کمک به حل مشکلات موجود در حوزه منابع مالی که بزرگترین نقص شرکت‌های خودرویی هست.

زبرجد تاکید کرد: حسین پناه با توجه به سابقه و تخصص مثبتی که در حوزه تامین مالی دارد می تواند به حل یکی از بزرگترین نقایص گروه سایپا یعنی تامین منابع مالی کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری کارکنان سایپا دارای 27 هزار سهامدار است که همگی از کارگران و کارکنان گروه سایپا هستند، ادامه داد: ما نماینده سهامدارانی هستیم که همگی از کارکنان و سهامداران سایپا هستند. بنابراین اقدامات انجام شده نه شایبه سیاسی و گروهی بلکه با هدف حفظ منافع سهامداران و کارکنان گروه سایپا رخ داده است.

و اما مهر پس از انتشار اخبار خبرگزاری فارس موضوع برکناری مدنی را تکذیب کرده و آورده است: مدیرعامل سایپا همچنان در سمت خود باقی می‌ماند.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مدیرعامل سایپا استعفا نداده است، گفت: وی همچنان در سمت خود به عنوان مدیرعامل مشغول به کار است و قرار نیست تغییری انجام شود.

وی افزود: مدنی قرار است همچنان به عنوان مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بر سر کار خود مشغول باشد.

مهر نوشت: بعد از دستور صریح رئیس‎‌جمهور برای بازنگری در قیمت خودرو و رسیدن به حالت تعادل، برخی خبرها از استعفا و برکناری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا حکایت داشت.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور با انتقاد از قیمت‌های فعلی خودرو در بازار، از مسئولان مربوطه درخواست کرد تا قیمت‌ها را به حالت تعادلی بازگردانند، بر همین اساس مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز صبح امروز، دستور بازنگری در قیمت خودرو را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صادر کرد.

کد خبر 202908
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز