چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ویکتوریا دانشور ،خواهر سیمین دانشور، بانوی داستان نویسی ایران از برگزاری مراسم نخستین سالگرد درگذشت او در منزل سیمین و به صورت محدود و خصوصی خبر داد.

به گزارش مهر، کمتر از 10 روز مانده به سالگرد درگذشت سیمین دانشور نویسنده فقید و همسر جلال‌آل احمد، خانواده دانشور اعلام داشتند که مراسم سالگرد درگذشت این نویسنده امسال به صورتی محدود و خصوصی برگزار خواهد شد.

more

 سیمین دانشور؛شعاع های روحی والا

ویکتوریا دانشور، خواهر سیمین دانشور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این موضوع گفت: منزل دانشور کوچک است و جایی نیست که بتواند پذیرای تعداد زیادی میهمان باشد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که امسال مراسم سالگرد سیمین را بسیار ساده و در منزل خودش اما به صورت خصوصی و خانوادگی برگزار کنیم.

وی افزود: برای این مراسم که همزمان با 18 اسفند، سالگرد درگذشت سیمین برگزار می‌شود، جمعی از دوستداران او به دعوت خانواده‌اش حضور پیدا خواهند کرد.

از سوی دیگر وصیت‌نامه سیمین دانشور در آستانه سالگرد درگذشت وی کماکان در دست دادگاه است و هنوز درباره آن رایی صادر نشده است.

more

  متن وصیت نامه سیمین دانشور

لیلی ریاحی فرزنده خوانده سیمین دانشور که ذی‌نفع این وصیت‌نامه است درباره آخرین وضعیت آن به خبرنگار مهر اظهار داشت: متن وصیت‌نامه کماکان در دست کارشناس خط دادگستری است و هنوز از سوی وی نظری به دادگاه نظری اعلام نشده است.

بنا بر متن منتشر شده از این وصیت‌نامه یک سوم از اموال دانشور به همراه سرپرستی تمامی آثار او به ریاحی پور واگذار شده است. اما خواهر سیمین دانشور چندی قبل  در گفت وگویی بامهر ضمن تاکید بر اینکه وی تنها وارث دانشور به شمار می‌رود گفت: با گذشت شش ماه از درگذشت سیمین دانشور من به عنوان خواهرش هرگز دلم نمی‌آید که عنوان وارث و یا انحصار وراثت را بر زبان بیاورم و این نوع اظهارنظرها برای من ناراحت کننده است.

کد خبر 203420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز