همشهری آنلاین: فرزاد باهر ارسباران، شمشیرباز اسلحه سابر کشورمان پس از کسب مدال طلای جام جهانی، مدال نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا را هم به خود اختصاص داد.

F.BaherArasbaran

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی آسیا با حضور بیش از 850 شرکت‌کننده در دو رده سنی جوانان و نوجوانان و دو بخش دختران وپسران در تایلند در حال برگزاری است.

بر این اساس در رقابت‌های اسلحه سابر در بخش پسران (جوانان) فرزاد باهر ارسباران ابتدا در جدول مقدماتی حریفانی از هند، ویتنام، هنگ کنگ، مالزی، ازبکستان و امارات را شکست داد و با اقتدار با برد تمامی حریفان خود در این بخش به عنوان نفر

نخست از جدول خود صعود کرد و به دلیل کسب این نتیجه در مرحله 64 نفر با قرعه استراحت مواجه شد.

وی در مرحله 32 نفر نماینده سنگاپور را شکست داد و برای ورود به مرحله یک شانزدهم در برابر حریف قدرتمند کره قرار گرفت که در این بخش نیز موفق شد با از میان برداشتن وی به جمع 8 شمشیرباز برتر آسیا بپیوندد. در مرحله یک چهارم پایانی نیز شمشیرباز قدر ویتنامی را مغلوب توانایی‌های منحصر به فرد خود کرد و به این ترتیب کسب مدال خود را در این رقابت‌ها مسجل نمود.

وی سپس با شکست سنگین 15 بر 8 حریف ویتنامی به مرحله نهایی راه یافت و در آن جا در یک بازی حساس ونزدیک تنها با اختلاف 2 امتیاز (15 بر 13) بازی را واگذار کرد و به مدال نقره این مسابقات دست یافت.

محمد سازنجیان، دیگر نماینده کشورمان در این بخش توانست بر نمایندگان کشورهای چین تایپه، تایلند و قطر غلبه کند و به جدول حذفی راه یابد. در مرحله 64 نفر شمشیرباز هند را شکست داد و وارد مرحله یک سی ودوم شد که در یک بازی نزدیک تنها با اختلاف 2 امتیاز بازی را به حریف عراقی خود واگذار کرده و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

سجاد پورسلمان، دیگر شمشیرباز اعزامی به این مسابقات در جدول مقدماتی چین تایپه، مالزی و ویتنام را شکست داد، در جدول حذفی در یک شصت وچهارم، شمشیرباز چین تایپه را مغلوب خود کرد و به مرحله 32 نفر راه پیدا کرد، در این مرحله در عین شایستگی با ناداوری بازی را 15 بر 14 واگذارکرد که پس از آن با اعتراض شرکت‌کنندگان به این قضاوت نا عادلانه، داور این دیدار تا پایان مسابقات محروم شد.

شایان ذکر است در رقابت‌های انفرادی اسلحه سابر قهرمانی جوانان آسیا 68 شمشیرباز حضور داشتند که ژاپن اول شد، فرزاد باهر ارسباران از ایران به مقام دوم و مدال نقره دست یافت و شمشیربازان چین و ویتنام سوم مشترک شدند. گفتنی است، برای نخستین بار شمشیربازان کره‌ای و قزاق که از نامداران این اسلحه در آسیا محسوب می‌شوند از کسب مدال بازماندند.

 

کد خبر 204585
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز