همشهری آنلاین: آمار یک موسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۳ عرضه تبلت آی‌پد شرکت اپل با کاهشی 5 درصدی به زیر 50 درصد از کل محصولات بازار ‌می‌رسد و در این بین تبلت‌های مجهز به اندروید از محصول اپل جلو می‌زنند.

به گزارش تلگراف، موسسه تحقیقات بازار IDC در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که عرضه آی‌‌پد در سال 2013 از 52 درصد در سال قبل به 46 درصد کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که پیش‌بینی این موسسه برای تبلت‌های مجهز به سیستم عامل اندروید افزایش 6 درصدی به 49 درصد از کل بازار است.

پیش‌بینی می‌شود در سال 2013 عرضه کامپیوترهای تبلت به 190.9 میلیون دستگاه برسد. در یک سال اخیر محصولاتی نظیر تبلت Nexus 7‌ و کیندل شرکت آمازون مشتریان قابل توجهی را به خود جذب کرده‌اند.

تحلیل‌گران معتقدند یکی از علل کاهش سهم آی‌پد از بازار، تمایل مشتریان به تبلت‌های کوچک‌تر است. در سه ماهه اول سال 2013 از هر دو تبلت عرضه شده یکی از آن‌ها دارای نمایشگر کوچک‌تر از 8 اینچ بوده‌است.

از نکات قابل توجه گزارش IDC‌ می‌توان به افزایش سهم تبلت‌های ویندوز 8 از یک درصد به 7.4 درصد تا پایان سال 2017 اشاره کرد. از طرفی پیش‌بینی می‌شود سهم تبلت‌های ویندوز RT تا پایان 2017 زیر 3 درصد باقی‌ خواهد ماند.

 

کد خبر 205229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز