ناوشکن جماران 2 پیشرفته با حضور رییس‌جمهور در دریای خزر به آب انداخته شد.

ناوشکن جماران 2 در دریای خزر به آب انداخته شد

به گزارش ایسنا، همزمان با میلاد حضرت زینب(س)، ناوشکن جماران 2 پیشرفته با حضور محمود احمدی‌نژاد، سرلشکر فیروزآبادی رییس ستادکل نیروهای مسلح و سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دریای خزر به آب انداخته شد.

ناوشکن جماران 2 پیشرفته به دست متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و از جدیدترین تجهیزات ناوبری و سیستم‌های پیچیده دفاعی بومی برخوردار و در رده پیشرفته است.

قرار است ناوشکن جماران 2 پس از به آب انداختن، با انجام عملیات تکمیلی و گذراندن تست‌های نهایی در نیمه اول سال 92 به طور رسمی به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شود.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در این مراسم همچنین از بخش‌های مختلف ناوشکن جماران 2 بازدید کرد.


ناوشکن پیشرفته جماران 2 نتیجه 6 سال کار و تلاش مضاعف متخصصان صنعت دفاعی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ ناوشکن جماران 2 پس از حدود 6 سال کار و تلاش مضاعف متخصصان صنعت دفاعی در صنایع شهید تمجیدی وزارت دفاع، با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولین کشور به آب انداخته شد.

ناوشکن جماران 2 در دریای خزر از حریم آبهای جمهوری اسلامی ایران حفاظت می‌کند تا بزرگترین دریاچه جهان زیر پای نگهبان دریایی ایران برای حفاظت از سهم 20 درصدی خود باشد.

خط تولید ناوشکن جماران 2 در اواخر سال 85 در صنایع دریایی شهید تمجیدی شهرستان انزلی با نام موج2 افتتاح شده بود.

ناوشکن 1420 تنی موج 2 با قدرت موتور 20000 اسب بخار و سرعت 30 گره دریایی قابلیت حمل بالگرد، انواع موشک‌های سطح به سطح و سطح به هوا، توپ‌های پیشرفته، توپ ضد هوایی، سیستم اژدر افکن و مجهز به سیستم جنگ الکترونیک است.

با توجه به نصب رادارهای پیشرفته آرایه فازی در ناوشکن جماران، قطعا ناوشکن جماران2 نیز دارای این نوع رادارها و یا نمونه هایی پیشرفته تر برای پوشش هرچه بهتر منطقه خواهد بود.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با اشاره به ساخت این ناوشکن اعلام کرده بود: در حال حاضر با استفاده از فناوری‌های مهم و پیشرفته شناورهایی مانند موج را می‌سازیم و شناور جماران 2 نیز با تسلیحات و تجهیزات ساخت داخل به ناوگان نیروی دریایی می‌پیوندد.

ناوشکن جماران 2 پیشرفته بدست متخصصان اقتدارآفرین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است،

کد خبر 205642
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز