همشهری آنلاین: اختلاف میان یک گروه غیرانتفاعی مبارزه با هرزنامه به نام اسپم‌هاوس (Spamhaus) با یک شرکت هلندی ارائه خدمات میزبانی وب‌سایت‌ها به نام سایبر بونکر (Cyberbunker) باعث کندی سرعت اینترنت در سراسر جهان شده است.

cyber

به گزارش همشهری آنلاین این حمله که پاتریک گیلمور از شرکت آکامایی آنرا "بزرگترین حمله سایبری در طول تاریخ اینترنت" خواند؛ به شیوه دی داس (DDoS) یعنی شیوه توزیع‌شده محروم‌سازی از سرویس (denial-of-service) صورت گرفته است که معمولاٌ هدف اصلی این حملات مسیریاب و صفحات پیکربندی آن‌هاست و در این حمله اخیر سیستم نام‌های دامنه (Domain Name System) یا دی ان اس گروه اسپم‌هاوس هدف قرار گرفته‌ است. سیستم نام‌های دامنه چیزی شبیه به دفترچه  راهنمای تلفن برای اینترنت است که آدرس‌های مورد نظر کاربران به اعداد ترجمه می‌کند و از همین طریق است که کاربران به وب سایت‌های مورد نظر خود می‌رسند.

در حال حاضر نیروهای پلیس سایبری پنج کشور مختلف مشغول بررسی این حملات هستند.

cyber

حرفه‌ای‌های وب می‌توانند برای دیدن جزئیات ماجرا به سایت مانیتور همزمان اینترنت یعنی akamai رجوع کنند.

akamai

بنا به گفته کارشناسان، سرویس‌ دهندگان تلویزیونی اینترنتی همانند نتفلیکس (Netflix) هم آلوده شده و این حمله ممکن است به ایمیل‌ها یا سایت‌های بانکی نیز سرایت کند.

این حمله که به سرعت بی سابقه ۳۰۰ میلیارد گیگابایت در ثانیه رسیده، مبادرت به باردار کردن بیش از حد سرورها با هدف غیرقابل دسترس کردن آنها در وب می‌کند.

این اختلاف از زمانی آغاز شد که گروه مبارزه با اسپم موسوم به "اسپم هاوس" مستقر در ژنو  ولندن تصمیم به قراردادن شرکت هلندی "سایبر بونکر" در لیست سیاه گرفت. سایبر بونکر که به هاست جلیقه ضدگلوله در دنیای وب معروف است می‌گوید همه چیز را به جز پورنوگرافی کودکان و تروریسم میزبانی می‌کند.

یک فرد که از سوی سایبر بونکر به نیویورک تایمز بیانیه داده؛ اعلام کرده است این حمله به این دلیل صورت گرفت که "اسپم‌هاوس از نفوذ خود سوء استفاده کرده است. "

کد خبر 206494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز