همشهری آنلاین: غلامرضا اسلامی بیدگلی از چهره‌های ماندگار، در سال ۱۳۲۵ در بیدگل کاشان دیده به جهان گشود.

غلامرضا اسلامی بیدگلی

وی چندی بعد به همراه خانواده خود به تهران عزیمت کرد و تحصیلات خود را در پایتخت پشت سر گذاشت.

اسلامی بیدگلی مدرک لیسانس خود را در رشته حسابداری از موسسه عالی حسابداری دریافت کرد و برای تکمیل تحصیلاتش راهی انگلیس شد.

وی سال 1357 دکترای خود را از دانشگاه کرنفیلد انگلیس کسب کرد و به ایران بازگشت و در دانشگاه تهران در دوره کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌های تئوری‌های پیشرفته، مهندسی مالی و مدیریت سرمایه گذاری مشغول به تحصیل شد.

این صاحب نظر اقتصادی که دارای بیش از 100 مقاله علمی پژوهشی و کتاب است در طول دوران خدمت خود در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دیوان محاسبات، هیئت نظارت سازمان حسابرسی و شرکت چوب و کاغذ ایران فعالیت داشت.

غلامرضا اسلامی بیدگلی استاد دانشگاه و مدیرعامل اسبق شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران فروردین سال 1392 درگذشت و در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

از مرحوم غلامرضا اسلامی بیدگلی 3 فرزند؛ 2 پسر و یک دختر به یادگار مانده است.

مرحوم اسلامی بیدگلی حدود 30 سال سابقه عضویت هیئت علمی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران داشت. آن مرحوم دارای رتبه علمی دانشیاری بود و قرار بود در سال 1392 به مرتبه استادی در رشته مدیریت مالی ارتقاء پیدا کند.

مرحوم اسلامی بیدگلی 3 کتاب دانشگاهی نوشته که یک کتاب آن برنده بیست‌وششمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی در سال 1387 به نام کتاب نظریه‌های مالی نوین بود. همچنین کتاب برنده جایزه بهترین‌های بازار سرمایه ایران در سال 1388 به نام مباحثی در تئوری و مدیریت مالی را نوشته و منتشر کرده بود.

مرحوم اسلامی بیدگلی از سال 1362 به عضویت پیمانی هیئت علمی دانشگاه تهران در آمده بود و در دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، دانشگاه مشهد و دانشگاه امام صادق(ع) به تدریس دروس مدیریت مالی، حسابداری و اقتصاد مشغول بود و شاگردان زیادی تربیت کرد.

برخی از سوابق اجرایی مرحوم اسلامی بیدگلی:

  • مدیریت عامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران
  • مشاور اقتصادی رئیس وقت مجلس
  • مشاور اقتصادی کاندیداهای ریاست جمهوری
  • نویسنده 3 کتاب دانشگاهی تقدیر شده بود و 2 کتاب درسی
  • تدریس در دانشگاه
کد خبر 206781
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز