همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس با تأیید خبر فوت دو زائر زن ایرانی در فرودگاه جده عربستان گفت: دولت عربستان از زمانی که مسافران ایرانی وارد این کشور می‌شوند، وظیفه تأمین امنیت زائران را داشته و باید در این راستا پاسخگو باشد. همچنین سازمان حج و زیارت نیز که مسئول نقل و انتقال زائران است باید جوابگوی این مسأله باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، علاء الدین بروجردی در این باره گفت: متأسفانه 15 فروردین ماه دو زن ایرانی در فرودگاه جده کشته و دو تن دیگر مصدوم شدند.

وی درباره نتیجه پیگیری برای روشن شدن علت وقوع این حادثه گفت: برخورد تانکر سوخت در محل استقرار مسافران در فرودگاه جده باعث کشته شدن این هموطنان‌مان شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در این رابطه 2 نظر وجود دارد، نخست آنکه این ماشین در حال پارک بوده و خود به خود حرکت کرده و دوم آنکه راننده نتوانسته آن را کنترل کند و در نتیجه باعث این حادثه شده است.

بروجردی تأکید کرد: ضرورت دارد وزارت امور خارجه هیئتی را به عربستان اعزام کند تا موضوع را بصورت جدی پیگیری کنند. هیئت اعزامی باید مسأله را بصورت دقیق بررسی و گزارش آن را ارائه کنند تا اگر محل استقرار زائران از امنیت لازم برخوردار نیست، از طریق مذاکره با دولت عربستان محل امنی را در نظر بگیرند.

بروجردی خاطرنشان کرد: دولت عربستان از زمانی که مسافران ایرانی وارد این کشور می‌شوند، وظیفه تأمین امنیت زائران را داشته و باید در این راستا پاسخگو باشد. همچنین سازمان حج و زیارت نیز که مسئول نقل و انتقال زائران است باید جوابگوی این مسأله باشد.

کد خبر 207376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز