همشهری آنلاین: سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد از منتفی شدن خاکسپاری شهدای گمنام در «تکیه امیر چخماق» یزد خبر داد و دلیل این موضوع را تشریح کرد.

حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

ایسنا نوشت: خواجه حسینی، تشییع پیکرهای هشت شهید گمنام در یزد را منتفی اعلام کرد و گفت: قرار بود این شهدا در جوار تکیه امیر چخماق یزد به خاک سپرده شوند که به دلیل مخالف برخی از مسئولان استانی، منتفی شد.

وی دلیل مخالفت مسئولان را نامناسب بودن مکان خاکسپاری عنوان کرد و افزود: مسئولان به دلیل بروز بی‌حرمتی احتمالی نسبت به ساحت این شهدا، تکیه امیرچخماق را برای خاکسپاری نامناسب خواندند.

وی ادامه داد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، طی نامه‌ای مخالفت مسئولان را با خاکسپاری این شهدا در امیرچخماق یزد به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ارسال کرده است اما به دلیل اینکه خاکسپاری این شهدا برای همین مجموعه در نظر گرفته شده است، احتمال تغییر مکان خاکسپاری وجود نداشته و این امکان وجود دارد که این هشت شهید به یزد اختصاص داده نشود.

خواجه حسینی یادآورشد: خاکسپاری پیکرهای پنج شهید گمنام در اردکان انجام خواهد گرفت و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.

وی در پایان نسبت به خاکسپاری شهدا در استان یزد در دوره های آینده اظهار امیدواری کرد.

در این حال، امور شهدای گمنام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یزد اعلام کرد: با منتفی شدن تشییع و تدفین شهدای گمنام در حسینیه امیرچقماق یزد، هیچ برنامه‌ای با حضور شهدای گمنام در شهر یزد برگزار نخواهد شد.

با توجه به منتفی اعلام شدن برنامه تدفین شهدا در شهر یزد از سوی کمیته جستجوی مفقودین، هیچ برنامه‌ای با حضور شهدای گمنامی که قرار است در شهر اردکان تدفین شوند در شهر یزد برگزار نخواهد شد.

هیئات مذهبی شهر یزد که برای حضور گسترده در مراسم تشییع و تدفین شهدا و راه‌اندازی دسته‌های عزای فاطمی همکاری خوبی کرده بودند، با توجه به عدم برگزاری مراسم، برنامه‌های سالانه خود را پی می‌گیرند.

مردم خوب شهرستان اردکان با استقبال باشکوه و حضور گسترده در مراسم تشییع و تدفین شهدا، برگ زرین دیگری بر تاریخ طلایی خود بیفزایند.

کد خبر 208483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز