دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو انفجار در دوی ماراتن بوستون آمریکا ١٣٢ مجروح و ٣ کشته بر جای گذاشت. سی ان ان ابتدا از ٦ مجروح خبر داد و فاکس هم از ٣ کشته . اما خبرها به تدریج دقیق تر و کامل تر شد.

boston

Explosions rock Boston Marathon; several injured

شبکه تلویزیونی سی ان ان لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد در مسابقات دوی ماراتن در بوستون آمریکا دو انفجار روی داد و میدان کوپلی (Copley Square) را در دود فرو برد. انفجارها با فاصله کوتاهی در ساعت دو چهل و پنج دقیقه عصر به وقت محلی رخ داد.

boston

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، یکی از تهیه کنندگان این شبکه که در محل حادثه حضور داشت انفجارها را بزرگ عنوان کرد و گفت: محل انفجارها در نزدیکی خط پایان مسابقه دوی ماراتن است.

در همین حال فاکس نیوز هم در خبری فوری در همین رابطه از کشته شدن سه نفر در این انفجارها خبر داد.

از دیگر سو خبرنگار شبکه تلویزیون فرانس بیست و چهار گفت هنوز هیچ منبعی تروریستی بودن انفجار بوستون را تایید نکرده است.

خبرنگار این شبکه از واشنگتن گزارش داد هیچ منبعی تاکنون تایید نکرده است این انفجارها اقدامی تروریستی بوده است. گفته می شود دو انفجار بزرگ رخ داده است. این انفجارها درست در آستانه خط پایان مسابقه ماراتن بوستون به وقوع پیوست. نیمی از دوندگان به خط پایان رسیده بودند اما مسابقه هنوز به پایان نرسیده بود.

وی افزود خیابان های بوستون مملو از جمعیتی بود که در اطراف خط پایان در مرکز این شهر تجمع کرده بودند. 

نیویورک و واشنگتن تحت تدابیر شدید امنیتی

در پی بروز دو انفجار در مسابقات دوی ماراتن بوستون آمریکا، نیویورک، واشنگتن و دیگر شهرهای بزرگ آمریکا تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، در نیویورک برای احتیاط سطح هشدارهای امنیتی افزایش یافته است. در پی این انفجارها گزارش شده هتل لنوکس در بوستون تخلیه شده است.

همچنین گزارش شده یک شی مشکوک در هتل ماندارین بوستون کشف شده است. پلیس جراحات افراد را جدی توصیف کرده است.

سی‌ان‌ان در خبری جدید گزارش داد: تلفات دو انفجار در بوستون آمریکا به دو کشته و بیست و هشت تن افزایش یافته است.

شبکه تلویزیونی العربیه نیز در خبری فوری گزارش داد در پی وقوع انفجار در بوستون پلیس نیویورک تدابیر امنیتی خود را افزایش داد و نیروهای مبارزه با تروریسم در اطراف مراکز اصلی در منطقه منهتن نیویورک مستقر شده اند.

همچنین در پی این حادثه پلیس شهر بوستون یک هتل را که مشکوک به بمب گذاری بود تخلیه کرد.

مسوولان آمریکا از احتمال وجود بمب های دیگری خبر داده اند.

به گزارش این شبکه تلویزیونی اوباما از کابینه خود خواسته است کمک های لازم جهت تحقیق در خصوص انفجارهای بوستون را به عمل آورند.

پلیس بوستون از ساکنان این شهر خواسته است در خانه های خود بمانند.
پلیس این شهر همچنین تمامی نیروهای خود را که در مرخصی به سر می برند فراخوانده است.

انفجار سوم

پلیس از یک انفجار دیگر خبر داد که در کتابخانه جان اف کندی این شهر رخ داده است. پلیس احتمال داده که این انفجار با دو انفجار اولیه در ارتباط باشد.

فرودگاه بوستون

فرودگاه بوستون تحت کمترل پلیس است

خبرهای بعدی از دو ونیم بامداد به بعد:

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: در پی انفجارهای بوستون تدابیر امنیتی علاوه بر نیویورک و واشنگتن در لوس آنجلس و سان فرانسیسکو نیز به شدت افزایش یافته است.

پلیس بوستون انفجار سوم در کتابخانه جی اف کی را تایید اما اعلام کرد هنوز مشخص نیست این انفجار با دو انفجار در خط پایان ماراتن بوستون ارتباط داشته باشد. پلیس بوستون تمامی پل ها بر روی رودخانه چارلز را بسته است. در پی کشف دو وسیله انفجاری گمان می رود بمب های دیگری در سطل های زباله وجود داشته باشد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از پلیس بوستون اعلام کرد: حادثه کتابخانه جی افی کی به دلیل آتش سوزی روی داده است. پیش از این رسانه های آمریکایی از وقوع انفجار سوم در کتابخانه جی اف کی خبر داده بودند. سخنگوی پلیس بوستون همچنین بازداشت یک شخص در ارتباط با انفجارهای بوستون را رد کرد.

سخنان اوباما

اوباما وعده داد عاملان انفجارهای بوستون را مجازات کند رئیس جمهور آمریکا بدون هیچ اشاره ای به تروریستی بودن حادثه بوستون وعده داد عاملان این حادثه را بازداشت و مجازات خواهد کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در سخنانی درباره حادثه انفجارهای بوستون، گفت:

درباره حادثه بوستون با گروه امنیت ملی جلسه ای داشتم، ما همچنان به بررسی و پاسخگویی به این حادثه ادامه می‌دهیم. ما از تمامی منابع دولت فدرال آمریکا برای کمک به مقامات ایالتی و محلی برای دفاع از مردم خود بهره خواهیم برد. بر اساس تحقیقات و آنچه پیش خواهد آمد تدابیر امنیتی را سراسر آمریکا افرایش خواهیم داد. وی افزود: مردم آمریکا برای بوستون دعا خواهند کرد و من ومیشل برای خانواده قربانیان دعا خواهیم کرد.

اوباما گفت: ما هنوز به همه پاسخ ها دست پیدا نکرده ایم، اما می دانیم که تعداد زیادی از مردم زخمی شده اند که شدت جراحات برخی از آنها در انفجارهای مسابقه ماراتن در بوستون شدید است. من با رئیس اف بی ای و همچنین وزیر امنیت داخلی آمریکا برای اختصاص دادن منابع لازم، تحقیقات و پاسخ دادن به حادثه گفتگو کردم. رئیس جمهور آمریکا، گفت: من آخرین اطلاعات را به رهبران هر دو حزب در کنگره ارائه کردم و باید تاکید کنم که در چنین روزی ما نه جمهوری خواه هستیم و نه دموکرات؛ ما آمریکایی هستیم، متحد و نگران برای شهروندانمان.

اوباما گفت : من همچنین با فرماندار ماساچوست و شهردار بوستون صحبت کردم و برای آنها مشخص کردم که هر منبع لازم از دولت فدرال را برای درمان قربانیان و رسیدگی به خانواده آنها صرف کنند. من برای آنها مشخص کردم که همه آمریکایی ها از مردم بوستون دفاع خواهند کرد و در کنار آنها خواهند ایستاد. وی افزود: پلیس بوستون، ماموران آتش نشانی، کارکنان بخش فوریت ها همانند گارد ملی به خوبی به وظایف خود عمل کردند و در همین زمانی که ما در حال سخن گفتن هستیم آنها به ادای وظایف خود ادامه می دهند. اقدام آنها یاد آور خدمات و فداکاری های هر روزه همه مردم آمریکا است بدون اینکه ایمنی خود را در شرایط سخت و خطرناک در نظر بگیرند. ما به همه آنها که به سرعت به کمک حادثه دیدگان شتافتند و با رفتار حرفه ای این حادثه مصیبت بار را بررسی و کمک کردند احترام می گذاریم.

اوباما، گفت: ما هنوز نمی دانیم که چه کسی و چرا این اقدام را انجام داده و مردم نباید پیش از اینکه ما به همه حقیقت دست پیدا کردیم، نتیجه گیری کنند؛ اما اشتباه نکنید که ما به همه اطلاعات دست پیدا خواهیم کرد و می فهیم که چه کسی و چرا این اقدام را انجام داده است. اوباما تاکید کرد:هر شخص و هر گروه باید مسولیت اقدام خود را بپذیرند و با عدالت روبرو خواهند شد.

وی ادامه داد: امروز روز « هم میهن » و یک روز تعطیل در ماساچوست بود.روزی که مردم جشن گرفتند، روزی که رقابتی دوستانه در خیابان های بوستون در جریان بود. بوستون شهری سخت کوش است، مثل مردم ما و من مطمئنم که مردم بوستون با اتحاد و با کمک کردن به همدیگر به عنوان شهری پر غرور به جلو خواهند رفت و مردم آمریکا در هر گامی با آنها خواهند بود. اوباما گفت: هر اطلاعاتی که ما به دست بیاورم، گروه ما به اطلاع شما خواهد رساند؛ ما در مرحله تحقیقات هستیم، اما باید تاکید کنم که ما خواهیم فهیمد چه کسی این اقدام را انجام داده است و آنها را مسئول خواهیم دانست.

 

کد خبر 209310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز