گروه اقتصادی: همزمان با گشایش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران، معاون اول رئیس‌جمهور از شکست تحریم صنعت نفت ایران سخن گفت و عنوان کرد: تحریم‌کنندگان نفت ایران ذلیل و چادر به سر شده‌اند.

نفت

وزیر نفت هم وعده داد که جشن خودکفایی صنعت نفت را به‌زودی برگزار کند. به گزارش همشهری، وزیر نفت بر توانمندی پیمانکاران و سازندگان داخلی تأکید کرد و گفت: امروز در ایران چیزی برای توسعه صنعت نفت کم نداریم. رستم قاسمی رقم سرمایه‌گذاری صنعت نفت در سال گذشته را ٣٠ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: در سال گذشته موفق شدیم بسیاری از پروژه‌های شاخص مانند طرح توسعه پالایشگاه شازند را به بهره‌برداری برسانیم.

رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور هم با اشاره به‌خودکفایی 70درصدی صنعت نفت از طریق کالا و تجهیزات خارجی بیان کرد: پس از اجرای هر تحریم بین‌المللی ایران با اجرای راهکارهایی درهای تحریم را بازگشایی کرد و هم‌اکنون در بسیاری از صنایع به‌خودکفایی کامل دست یافته‌ایم.

رحیمی با اشاره به اینکه برای سال گذشته صادرات 70میلیارد دلار محصولات غیرنفتی و واردات 60میلیارد دلار هدفگذاری شده بود، تأکید کرد: ایران به‌صورت پایدار نفت مورد نیاز کشورهایی همچون هند و چین را تأمین می‌کند اما این کشورها هم باید بدانند که تأمین بلندمدت انرژی آنها توسط ایران هزینه‌هایی را به همراه خواهد داشت. در نمایشگاه امسال بیش از 1100شرکت ایرانی و خارجی حضور دارند و این نمایشگاه تا سه روز آینده دایر است.

کد خبر 209749
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز